«Φλόγα που σιγοκαίει» Philip Kerr (Κέδρος)


«Φλόγα που σιγοκαίει» Philip Kerr  (Κέδρος)



Ο  Φίλιπ Κέρ, συνεχίζει την περιήγηση του στον μεταπολεμικό κόσμο και ειδικότερα στην Κεντρική και Λατινική  Αμερική, παρέα με τον αγαπημένο του αντι ήρωα των ντετέκτιβ, Μπέρνι Γκούντερ. Βασανισμένος από το παρελθόν του, πληρώνει την κατάδοση του ως ναζί , από τους ίδιους συντρόφους που τον μίσησαν για την ακεραιότητα του και την άρνηση του να συνεργαστεί με το Ναζιστικό καθεστώς.


Φυγάς, καταφτάνει στο Μπουένος Άιρες για να γνωρίσει την τοπική φιλοξενία των αστυνομικών αρχών, των υπηρεσιών ειδικής ασφάλειας αλλά και του ίδιου του Περόν και της συζύγου του. Η Εβραϊκή κοινότητα της διασποράς, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ο αντισημιτισμός αλλά και οι συγκρούσεις και η καχυποψία μεταξύ των πρώην ναζί που έχουν βρει καταφύγιο στην φιλόξενη Αργεντινή, θα αποτελέσουν το πεδίο δράσης του. Φορώντας ξανά το κοστούμι του αστυνομικού, στην υπηρεσία του Περονικού καθεστώτος, θα ψάξει για έναν κατά συρροή δολοφόνο, που φαίνεται τον είχε απασχολήσει στα πρώτα χρόνια εμφάνισης  των Ναζί και μόλις πήραν την εξουσία στο Βερολίνο. Κλασικά φλας μπακ του Κερ, σχολιασμός της Γερμανικής κοινωνίας και της Βαϊμάρης  με την ελευθεριότητα των ηθών, την διαφθορά και την διαστροφή, σεξουαλική κύρια σε αντίστιξη με την επίπλαστη ηθική των ανερχόμενων ναζί. Συνδετικό ιστός οι δολοφονίες, νεαρών κοριτσιών  με ανατριχιαστικό τρόπο που θυμίζει Τζακ τον Αντεροβγάλτη.


Ο Κέρ, περιγράφει τις ομοιότητες της μεταπολεμικής Αργεντινής, με την Ναζιστική Γερμανία αλλά και τους βασικούς του ήρωες, αμετανόητους Ναζί, όπως ο διαβόητος Γιόζεφ Μένγκελε ,που ταπεινώνονται σε χειρωνακτικές εργασίες για να επιβιώσουν, παραμένοντας νοσταλγοί της «μεγάλης ιδέας» σε σχέση με κάποιους που συνειδητοποιούν ότι το  τέλος του πολέμου τους γκρέμισε από την θέση ηθικής ανωτερότητας που μόνοι ανέβηκαν πατώντας στα πτώματα εκατομμυρίων ανθρώπων που διέφεραν στην φυλή ή το θρήσκευμα ή τις σεξουαλικές πεποιθήσεις. Άνθρωποι που ζουν πλέον μέσα το φόβο, μην αναγνωριστούν και καταδιωχθούν από τις Η.Π.Α, το Ισραήλ ή κάποια από τις χώρες που έδρασαν ή τους ανθρώπους που βασάνισαν. Ο Γκούντερ, παραμένει σκληρός εξωτερικά, αλλά στην πράξη και την ουσία ένας ταλαιπωρημένος άνθρωπος, τυραννισμένος από το παρελθόν του , με μια έντονη επιθυμία να αγαπήσει και να αγαπηθεί, πάθος για τις ωραίες γυναίκες, την ωραία ζωή και τη ζωή γενικότερα.


Με μια ιστορία που ξεκινά από τα καταγώγια του Βερολίνου, περνά από το Μόναχο και φτάνει στις επαρχίες της μεταπολεμικής Αργεντινής, ο Κερ, δουλεύει αριστοτεχνικά τις ανησυχίες του ήρωα του, αναμιγνύοντας πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα και ανιχνεύοντας στους ήρωες του αρετές πέραν του συνηθισμένου αλλά και του απαραίτητου ενστίκτου της επιβίωσης. Ταυτόχρονα εμπλέκει την περιουσία που συγκέντρωσε το Ναζιστικό κόμμα από τα θύματα του και εξαφανίστηκε μετά τον πόλεμο σε ένα παιχνίδι δολοπλοκιών που κρατά το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο. Δύο ιστορίες στην τιμή μίας. Ένας άντρας που ο πόλεμος έχει σημαδέψει, σε μια χώρα που είναι πολύ πιο σκοτεινή και λυπημένη από όσο δείχνει με την πρώτη ματιά. Ένα αργό, παθιασμένο αργεντίνικο τάνγκο με το Μπέρνι να εκλιπαρεί για μια ζωή, που του χαρίζεται από συμπτώσεις και λυτρώνεται μέσα από τυχαία περιστατικά. Όργανο στα χέρια ενός ακόμη απολυταρχικού καθεστώτος, θα επιβιώσει ή θα χαθεί λίγο πριν το τελευταίο ποταμόπλοιο αναχωρήσει για την γειτονική χώρα.

Ερωτήσεις που θα σας κρατήσουν το ενδιαφέρον σε μια καλοδουλεμένη περιπέτεια, ενός άνδρα που έζησε πολλά και περιμένει πολύ λίγα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular