“ 33 στροφές»- Canek Sanchez Guevara (Ίκαρος)


  "33 στροφές"- Canek Sanchez Guevara (Ίκαρος)


Η Κούβα των 90ς, της γραφειοκρατίας, του χαφιεδισμού και της καταπίεσης μέσα από την ιστορία ενός ανθρώπου που αφυπνίζεται μέσω του διαβάσματος και της μουσικής σε ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα απο τον εγγονό του Τσε Γκεβάρα.



  Σπάνια ένα μυθιστόρημα είναι τόσο μουσικό, όσο το μοναδικό του εγγονού του Τσε Γκεβάρα. Ο Canek Sanchez Guevara  σε μια μικρή  σε μέγεθος αλλά μεγάλη σε συναισθήματα και ένταση, σύνθεση, παρουσιάζει την Κούβα, μετά την επανάσταση. Η πατίνα του χρόνου και του εμπάργκο, είναι το μόνο στολίδι στο κομματικό κουφάρι του πρώην επαναστάτη Φιντέλ Κάστρο.

Ο κεντρικός ήρωας, είναι γνήσιο δημιούργημα της επανάστασης. Παιδί ενός αγράμματου επαναστάτη και μίας αστής που προσχώρησε στο όραμα της ισότητας και της ελευθερίας. Καταπιέζεται από μικρή ηλικία να είναι πιστός στα κομματικά του καθήκοντα και μετρίως μέτριος στα υπόλοιπα. Όπως σε όλα τα ολοκληρωτικά καθεστώτα, η κομματική προσήλωση εξασφαλίζει την άνοδο στα σκαλιά της κομματικής ιεραρχίας και μια θέση στο Δημόσιο.
Εξασφαλίζει την κομματική ταυτότητα, που τόσο αμήχανα αλλά με γνώση της δύναμης της θα επιδείξει ο κεντρικός ήρωας , όταν τον σταματήσουν για εξακρίβωση κάποιο βράδυ. Η πρώτη γνωριμία με την πραγματική Κούβα θα είναι στα λόγια του αστυνομικού, μόλις την δει «συγγνώμη, αλλά ένας μαύρος , που τρέχει μέσα στη νύχτα είναι πάντα ύποπτος». Ένας μαύρος που τρέχει να προλάβει το λεωφορείο... Οι όποιες ομοιότητες με την χώρα στην αντίπερα όχθη , θα χαρακτηριστούν συμπτωματικές.

Η αφύπνιση του ήρωα, η μεταστροφή του από ένα πιστό αν και αδιάφορο υπηρέτη μίας ιδέας που αραχνιάζει στα γραφεία, βαριεστημένων κρατικών υπαλλήλων που αντιμάχονται την τροπική ζέστη και την φθίνουσα επανάσταση, θα γίνει με τον μόνο τρόπο που ανατρέπει τα απολυταρχικά καθεστώτα, το διάβασμα, που θα ενθαρρύνει η μητέρα του και την επαφή του με την μουσική.
Η ενηλικίωση του σε μια χώρα που αλλάζει και γίνεται πιο εσωστρεφής, ειδικά μετά την πτώση της ΕΣΣΔ και την εμφάνιση των κουπονιών και των «διπλών» καταστημάτων, με αγαθά μόνο για τους ξένους και τους κατέχοντες σκληρό νόμισμα, θα είναι σκληρή.
Ένας γάμος που θα απασφαλίσει την αίσθηση της μοναξιάς ,θα τον οδηγήσει στην φυγή και στην παραίτηση. Στην ρουτίνα του ζω και επιβιώνω, που θα ταλανίζει μόνο η βοήθεια με σκληρό συνάλλαγμα της μητέρας του από την Ισπανία και η Ρωσίδα συγκάτοικος στην οκέλα, που του επιτρέπει να αγοράζει κάποια αγαθά που για τον μέσο δυτικό θεωρούνται στοιχειώδη. Το περιδιάβασμα του στους φημισμένους παραθαλάσσιους δρόμους της Αβάνας, την παρακμιακή πόλη που καλεί τον απλό Κουβανό, να μεθύσει με φτηνό ρούμι, να ακολουθήσει τις επιταγές του κόμματος σε συγκεντρώσεις στη δουλειά, την γειτονιά, όπου χρειάζεται να προασπίσει την επανάσταση, η παρακολούθηση από το αυταρχικό, πρώην επαναστατικό καθεστώς, κάνουν την ανάγνωση πιο πνιγηρή και από μια βόλτα στο κέντρο της Αβάνας , κατα καλόκαιρο ,με χαλασμένο κλιματιστικό. Η παρομοίωση του κόσμου, των ανθρώπων, με δίσκους 33 στροφών, που έχουν χάσει την λάμψη τους και έχουν φθαρεί, ακολουθεί κάθε λέξη, κάθε γραμμή. Χαρακτηρίζει την οπτική του κεντρικού ήρωα αλλά και του βιβλίου.

Ο δίσκος του ήρωα, είναι θολός, όπως θολά είναι και τα μάτια και τα όνειρα των συμπατριωτών του, σε μια χώρα όπου η ζωή έχει γίνει επιβίωση και αποδοχή του πεπρωμένου που αποφασίζεται στα γραφεία του κόμματος και της κομματικής νομενκλατούρας. Η φλόγα της αντίδρασης, θα έρθει με την επαφή του με μια παλιά φωτογραφική μηχανή, από την ανάγκη του, να νιώσει και πάλι, ενεργός, αυτόνομος, έξω από τις νόρμες που του έχει ορίσει ο πατέρας του, που τον πρόδωσε το ίδιο του το κόμμα και η κομματική του ταυτότητα.
 
Μέσα από τον φακό της μηχανής, θα γνωρίσει στα μέσα της δεκαετίας του 90, όπου διαδραματίζεται η ιστορία, μια γενιά ανθρώπων, που κουράστηκαν και θέλουν το δικαίωμα να αποφασίσουν αυτοί αν θα πιουν μια κοκα κολα ή όχι. Αυτοσχέδιες σχεδίες, βάρκες και πλοιάρια που φεύγουν πια μέρα χωρίς να ντρέπονται, παρά μόνο να φοβούνται, μέρα μεσημέρι. Φίλοι που αποχαιρετούν τον παράδεισο της γραφειοκρατίας και της κομματικής πίστης για μια θέση σε ένα σκυλοπνίχτη, που θα τους μεταφέρει στο όποιο, Αμερικάνικο όνειρο.
 
Η προσωπική του αποσύνθεση θα σταματήσει και θα φουντώσει μέσα του η φλόγα, που συντηρούσε με το διάβασμα και την μουσική. Σαν άλλος Οργουελικός ήρωας, θα αποτινάξει εν γνώσει του την σχέση του με το καθεστώς, την κομματική του ταυτότητα και με αφορμή, το βούλιαγμα ενός κλεμμένου ρυμουλκού, που θα παρουσιαστεί ως αντεπαναστατική πράξη από τις ειδήσεις, θα έρθει σε ρήξη με το παρελθόν που τον έχει ευνουχίσει ψυχικά.  Η συνειδητοποίηση της ατομικότητας, το δικαίωμα στην επιλογή του παρόντος και του μέλλοντος, θα καθαρίσουν το θολό ήχο του δικού του 33αριου δίσκου. Αφήνοντας την Κούβα του Κάστρο πίσω του θα ανέβει σε μια βάρκα, που αφού φωτογραφηθεί στην έξοδο της από την ακτοφυλακή και τους δημοσιογράφους, θα οδηγηθεί στον επερχόμενο κυκλώνα. Ο δίσκος των 33 στροφών, θα έχει απελευθερώσει την μουσική του για πάντα, πέρα από λογοκρισίες και ταξικά, αγωνιστικά οράματα.

Σε μόλις ογδόντα οκτώ σελίδες, γεμάτες μουσικότητα και θάρρος, ο Γκεβάρα θα μας μεταφέρει στο καφκικό περιβάλλον της Κουβανέζικης γραφειοκρατίας, της φτωχοποίησης στο όνομα της επανάστασης ενός ολόκληρου λαού, στην χώρα του χαφιεδισμού, της κομματικής υποταγής και του φόβου. Όλα όσα οι πλούσιοι Δυτικοί τουρίστες γυρνάνε τα μάτια τους αλλού, για να μην τα βλέπουν, προκείμενου να πιουν το φτηνό ρούμι τους, και να καπνίσουν τα πούρα τους, παρέα με τις Κουβανές που περιμένουν μερικά αμερικάνικα δολάρια για να κοιμηθούν μαζί τους.

Ένα βιβλίο, γεμάτο από την ένταση της συνειδητοποίησης του μακροχρόνιου εγκλεισμού σε έναν ιδεοληπτικό «παράδεισο» για λίγους και κόλαση για πολλούς. Όταν τα μυαλά ανοίξουν, η επιλογή της ελευθερίας με όποιο κόστος είναι η μόνη λύση. Τα βιβλία και η μουσική για μια ακόμη φορά λυτρώνουν και σπάνε αλυσίδες.

Ο Γκεβάρα τιμά τον παππού του, με ένα κείμενο, αγωνιστικό αντάξιο του χαμού του Τσε στην Βολιβία. Μόνο που αντί για σφαίρες, πυροβολεί με λέξεις. Λέξεις αιχμηρές, βυθισμένες στο δικαίωμα της αυτοδιάθεσης. Ένα γνήσια αντικαθεστωτικό βιβλίο, που θυμίζει έντονα το «Μια ημέρα του Ιβάν Ντενίσοβιτς».  Είναι πραγματικά κρίμα που ο θάνατος του συγγραφέα του, μας στέρησε την δυνατότητα να περιμένουμε και άλλες δουλειές του.

Ακούγεται συνοδεία του: Area 52, Rodrigo Y Gabriela & C.U.B.A.

SLAMMIN GLADYS- "Two"

 

SLAMMIN GLADYS- "Two"

 

Interesting album somewhere between classic American hard rock in the vein of AEROSMITH,Ted Nugent and the 90s alternative metal rock scene (BANG TANGO,KIK TRACEE, SAIGON KICK). with a strong presence of funk,groove along The guys are coming from the early 90s and are along those that grunge put aside as they were not hype enough and more hard rock than they should be. 

Nice songs, strong delivery a singer , Dave Brooks, who has his own voice, in the vein of the great ones, quite distinctive and some nice songs that can always decide if they want to be stadium anthems or small bar jukebox heroes.The band has a touch of FM rock and modern sound, check the opener "Toxic lover" or the more country/hard rock 'Ice water"with the flavor of early AEROSMITH everywhere in it. The funk and the groove in general are all around the album, 'Dragon eye girl' is such an example even better, groovier and funkier the excellent "Light up"a song that could be in any Steve Salas Colorcode  or Dan Reeds album. A ballad in the vein of the tear jerking big ones of the 90s "Durango' and everything is in place. 
SLAMMIN GLADYS are a breath of fresh air in a genre where everyone copies the past without remembering the joy of playing or listening to music.

 
 
Rock, funk, sleaze and modern sounds blend in a mix that makes us want to put on our dancing shoes.
7,5

Holy Monitor- "Southern lights"

 

Holy Monitor- "Southern lights"



  Although their previous album got rave reviews and I listened to it more than a couple of times, I couldn't get connected with it. With their new work "Southern Lights" it had the opposite effect. A great album in the tradition of bands like PINK FLOYD with modern elements taken from the post rock/alternative scene with a few country/americana elements. The influences are all over these laid back album with "Rivers" and ``The sky is falling down", "Blue whale" standing out. 
  Psychedelic rock, progressive rock, post rock all fusing here in a sonic amalgam that travels you across oceans of senses and emotions. The quality of HOLY MONITOR is exactly how they infuse their influences to their sound and their songwriting skills.The songs are more than everlasting jams, they let the song breathe with great  male and female vocals that bring the "space' element upfront. 
  A great album to accompany these times of isolation. A journey to the stars or an introvert journey to the center of our own existence.



 

8

Song of the week- Steve Vai "Knappsack"

Song of the Week

 

 Steve Vai's  New song "Knappsack"

 

We introduce you the song of the Week.... (One Unique post of a new release every Week)

The song will be also played at Social Distortion Radio Show at ErtOpen 106,7 & www.ertopen.com

Every Monday night 2100-2300

 


 

 Steve Vai's new song New song "Knappsack" is out now! Using one hand due to injury, only

Philip Kerr-«Φοβού τους Δαναούς» (Κέδρος)

 

Philip Kerr-«Φοβού τους Δαναούς» (Κέδρος)

 


Ο γνωστός και αγαπητός, ντετέκτιβ  Μπέρνι Γκούντερ επιστρέφει στη δράση. Από τους δρόμους του Μονάχου, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι που θα τον οδηγήσει στις Ελληνικές ακτές. Ο Κερ είναι συγγραφέας με στερεότυπα, αλλά στο αστυνομικό μυθιστόρημα, αυτό μπορεί να αποτελεί και πλεονέκτημα. Η Γερμανία που επανέρχεται στα πόδια της μετά τον ΒΠΠ, ίντριγκες πολιτικών και πρώην Ναζί που αρχίζουν να ζωγραφίζουν το περίγραμμα του πίνακα στον οποίο ο Κερ θα είναι από τα κεντρικά πρόσωπα. Εξασφαλίζοντας μια θέση ερευνητή ασφαλειών στο Μόναχο, θα θεωρήσει ότι η τύχη του αλλάζει. Αυτοκίνητο, καλός μισθός και μπίρα είναι οι απαιτήσεις του,αλλά ο παλιός του γνώριμος από τον πόλεμο Μέρτενς, θα είναι το κλειδί σε μια υπόθεσής που θα αλλάξει τον ρου της «τακτοποιημένης» ζωής του.

Ένα ναυάγιο και μια αποζημίωση στην Ελλάδα θα τον φέρει στην μετεμφυλιακή Αθήνα που ο Κερ θα περιγράψει ακόμη μια φορά, όπως κάθε Ελληνική πραγματικότητα γλαφυρά αλλά άστοχα. Το ναυάγιο και ο επιζών πλοίαρχος θα ξετυλίξουν έναν μίτο, που φτάνει στις χαμένες περιουσίες και τον χρυσό των Ελλήνων Εβραίων αλλά θα εμπλέξει την πανταχού παρούσα Ελληνική αστυνομία και θα φέρει στην επιφάνεια τα μεγάλα ηθικά διλλήματα του ΒΠΠ. Πίστη στον άνθρωπο, το Κράτος, Ναζί, εμφύλιος , αλλά και πριν και πάνω από όλα το χρήμα που κινεί πλέον τον κόσμο μετά τον ΒΠΠ με την ΕΟΚ να ετοιμάζεται, θα κρατήσουν τον ενδιαφέρον του αναγνώστη σε εγρήγορση.

Ο Γκούντερ, είναι πάντα κυνικός, ακαταμάχητος γυναικάς χωρίς να το προσπαθεί. Ο άτυχος ερευνητής που βρίσκει την  άκρη του εγκλήματος, πέφτοντας σε παγίδες μεγαλύτερων από τον ίδιο, δυνάμεων. Στα όρια της επιβίωσης με τη βοήθεια μιας Ελληνίδας ασκούμενης δικηγόρου θα μας ταξιδέψει στην Ελλάδα της κατοχής και την μεταπολεμική Ευρώπη, όπου κάθε πόρτα στην Αθήνα και το Μόναχο έχει τις δικές της ιστορίες, μελανές ή απλά αιματοβαμμένες.

Το τέλος της ιστορίας θα είναι περίπλοκο, μιας και ο περιούσιος λαός ζητά την εκδίκηση του. Τα φιλοσοφικά ερωτήματα έρχονται να ζητήσουν λύση, η ηθική δίνει τη θέση της στα όπλα και ο Γκούντερ, γνωρίζεται με μια γυναίκα που του δίνει την ευκαιρία να αλλάξει τον κόσμο και να εξαγνιστεί για το παρελθόν της Γερμανίας. Ερωτήματα που θα μείνουν δίχως απάντηση, ξεκάθαρη αλλά αποτελούν, ίσως , τον επίλογο του «Φοβού τους Δαναούς» και την αρχή νέων περιπετειών για τον αειθαλή, μέθυσο, γυναικά και τελικά αποτελεσματικό σε ο,τι αναλαμβάνει ερευνητή Γκούντερ.

Αν δεν σας επηρεάσουν τα μικρά λάθη που κάνει ως συνήθως ο Κερ, στην περιγραφή της Ελληνικής πραγματικότητας , το «Φοβού τους Δαναούς» αποτελεί ένα από τα καλύτερα βιβλία του με ήρωα τον Γκούντερ.

Damon Johnson & The get ready-" Battle lessons"

 Damon Johnson & The get ready-" Battle lessons"




The man who was responsible for some of the best songs in BROTHER CANE and BLACK STAR RIDERS, is coming back on his own. His new band (a power trio) supports his dream, an album full of 70s. A mix of glam rock (David Bowie,Marc Bolan) and THIN LIZZY along with some Alice Cooper (70s era) influences. The album is short in duration like the LPs, only 34 minutes with a great ballad "Love is all you left behind" and a bunch of song in the MOTT THE HOOPLE aesthetic, fast, furious, uplifting as proper hard rock should be. A touch of light ,some pop sensitivities and the singalong of the early 80s along the more star glitter glam feeling create a remarkable album. 






7,5

Rome- Parlez- vous Hate

 Rome- Parlez- vous Hate



Jerom Reuter continues his personal fight in Europe going downhill. His music is this mesmerizing mix of folk, new wave, dark wave and rock. Avant garde and traditional at the same time he places us in the misty world of the modern political correct Europe and at the same time he flies the flag of neo romanticism and returns to the Pan European roots. From the Springsteen tribute at "Born in the E.U" to the laments of "Toll in the Great Death" and "You owe me a whole world", Justin Sullivan is near as is Ian Anderson in this beautiful piece of musical work. "Blood for all" keeps the melancholy and the melody floating in the heart of this album. 

Dark wave, folk, neo rock, terms unable to clearly describe an album equally folk as prog/psychedelic and traditional, pan European pop. A trip through the small country roads that lead to the heart of the dark forests in central Europe and far more.Rome is a musical project that is based on simple forms and strong emotions speaks to the heart and then to the musical sensibility of the listener. Because it is so imminent with the acoustic guitars and the simple orchestrations is immense to touch the primal instincts and start the dances around the old trees. 
Decide on your own if you speak hate, the language of the Old ones.




8

Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular