2020 Η λίστα των επιτυχιών, (γιατί μας άγγιξαν)

 2020 Η λίστα των επιτυχιών, (γιατί μας άγγιξαν)



Ακόμη μια χρονιά, δύσκολη, φεύγει και μαζεύοντας το χρόνο από παιδιά, συντρόφους, γονείς και φίλους, σας προσφέρουμε μια στήλη με επιλογές που αν θέλετε μπορείτε να εξερευνήσετε. Μουσικές και συγγραφείς που η δουλειά τους μας άγγιξε και μας συντρόφεψε...δεν θα δείτε πολλά περιέργα, αφήνουμε τον ελιτισμό στους ειδικούς....Οι λίστες μουσικής και βιβλίων είναι χωρίς αξιολογική σειρά, κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο, άδικο και άτοπο, αριστεία στην τέχνη δεν υπάρχει.
 
ACDC- Power Up
BOC- The symbol remains
Armored saint- Punching the sky
BADD KHARMA- On fire
Brother firetribe- Feel the burn
City kids- Things that never were
Chris Stapleton- Starting over
Cory Marks- Who i am
Bruce Springsteen- Letter to you
Eternal Champion- Raving iron
Sons of Apollo- MMXX
Ozzy- Ordinary man
Stan Bush - Dare to dream
Small town titans- The ride
Massive wagons- House of noise
Robert Jon& the wreck- Last light on highway
Atomic Bitchwax- Scorpio
Pain of Salvation- Panther
Ulver- Flowers of evil
Billy the kid& the regulators- It is what it is
Ishahn- Manhattan skyline
Tennessee Champagne- S/T
Captain Black beard- Sonic forces
When river meets- We fly free
White buffalo- On the widows walk
JSS- Wide awake (in my dreamland)
Allman-Betts band- Bless your heart
Deep purple- Whoosh
Night- High tides-distant skies
Lynn Jackaman- One shot
Biffy clyro- A celebration of endings
Outlaws-Dixie Highway
Kansas- Absence of presence
Alcatrazz- Born innocent
Night Flight Orchestra- Aeromantic
Crippled Back Phoenix- Ellengaest
All them witches- Nothing as the ideal
Judicator- Let there be nothing
Code Noir- Jack of all spades

Βιβλιοεπιλογές
Βαγγέλης Γεωργάκης-Κωσταντίνος Ραμπατζής- "Μικρος Αρχηγός τόμος 1 και 2" (Oasis)
Σεμπάστιαν Μπάρι- « Χίλια φεγγάρια» (Ίκαρος)
Τζορτζ Πελεκάνος- « Ο άντρας που επέστρεψε» (Πατάκης)
Παναγιώτης Γ. Παπαϊωάννου –«Dead rockers Society» (Δίαυλος)
Εντουάρντ Λουί- «Ποιός σκότωσε τον πατέρα μου» (Αντίποδες)
Bernie Marsden- “Where’s my guitar n Inside Story of British Rock and Roll”
Φερνάντο Αραμπούρου -"Πατρίδα" (Πατακης)
Τζόναθαν Κόου- "Mr Wilder & me" (Πόλις)
Τζούλιαν Μπαρνς- "Ανδρας με τον κόκκινο μανδύα" (Μεταίχμιο)
Jack Fairweather- "Ο εθελοντής" (Γκούτενμπεργκ)
Μαρία Παπαστεφανάκη- "Ζωή από χαρτί" (Ηριδανός)
 
 
Καλή χρονιά με Υγεία, Καθαρή Κριτική σκέψη και Δημιουργικότητα
 
Στέλιος Μπασμπαγιάννης


 

Jesper Binzer- "Save your soul"

 

Jesper Binzer- "Save your soul"

 



The voice behind Danish D.A.D comes with his new second solo album and brings a ray of sun in 2020. Modern Hard rock, with punchy guitars and some nice placed keyboards that gives a more contemporary sound to songs like |"Life is moving". Binzer has talent in bringing serious issues upfront, dressed in sometimes even pop melodies (BEATLES  are all around the album) and getting rock credibility without the need of Amplifier walls. So once more he gives us an album that is contemporary, hard enough to remind of his rock roots and yet not a D.A.D clone. A bit more diverse and sometimes laidback, like the piano driven "Move a mountain" or the tongue in cheek "Don't let them make you choose sides". An album where as usual sarcasm and melancholy meets groovy rhythms and distorted guitars.Overall a great album to change our mood.
 

 
7

Scott H Biram- 'Fever dreams"

 

Scott H Biram- 'Fever dreams"

 


Sometimes an old battered acoustic guitar, a grave voice and some songs coming out of the heart are enough to bring the world to its knees. Scott H Biram has returned with another guitar driven album, acoustically (mostly) driven but distorted by the man's obsessions, passions and demons. From the opener "Fever dreams' to the more straightforward "Hobo jungle" moving to "Drunk like me" and the loneliness of "Highway kind"(Townes Van Zandt), originals or covers, the American dream is decomposed and drawn in the mud of  alcohol and personal failure, social discomfort. No shiny Neon lights, no golden boys and left wing activists with NGOs spending the funds to support charities for the rich, to sleep calm in the night. Rock n roll, gospel, country, blues, minimal orchestration, electrified when needed and a man who comes from our own personal dark pages to resurrect bad times and the light at the end of the tunnel. Along with WHITE BUFFALO and BROTHER DEGE  the most underrated songwriter of the lost generation of the 00s. More rock than the rockers, more country than the country singers, more human and down to earth than most of us. An album to drink and smoke and cry listening to it.
 

 
7,5

Brother firetribe- "Feel the burn"

 Brother firetribe- "Feel the burn"



Finland’s best kept secret return in these years where NFO are ruling the world to remind us they were here a lot before the Swedish left their blueprint. Another album full of melody, great hooks and the feeling you’re at West Coast driving an open car. Songs like “Night drive” justify this band as the unsung heroes of AOR in Europe and makes old rockers like me shed a tear or two, as we feel the heat of the melody burst out of our eyes and ears. A great melodic rock album



8

11 προτάσεις , για μια επανάσταση δίχως όπλα-Επιλογές βιβλίων Χριστουγεννα 2020

 

11 προτάσεις, για μια επανάσταση δίχως όπλα-Επιλογές βιβλίων Χριστουγεννα 2020

Άλλη μια χρονιά φτάνει στο τέλος της. Μια δύσκολη χρονιά, με ιούς, πολιτικές οξύνσεις, προκλήσεις από γειτονικές χώρες, κοινωνική αναταραχή και φτωχοποίηση του ιδιωτικού τομέα, με αλλοπρόσαλλα μέτρα και αντικρουόμενες αποφάσεις, με πρόφαση την πανδημία. Αρνητές του ορθολογισμού, επαγγελματίες του διαδικτύου που αυτό ανακυρρήσονται σε λοιμοξιωλόγους, φαρμακοποιούς, δικαστικούς, δεν αφήνουν άλλη διέξοδο παρά τη μουσική και τα βιβλία. Επιλογές λοιπόν βιβλίων, όχι όλα του 2020, που θα σας κρατήσουν  συντροφιά, ενάντια στην απομόνωση της καραντίνας και την πνευματική αποστράγγιση που προσπαθεί να επιβάλλει η εποχή με τη χρήση των ΜΜΕ και των social media.

 

Φερνάντο Αραμπούρου- «Πατρίδα» (Πατάκης)



Μια ιστορία για την λήθη και το δικαίωμα στην λήθη. Τοποθετημένη στην Ισπανία, την εποχή της ΕΤΑ να αποχωρήσει από την ένοπλη πάλη. Ερωτήματα, για το δίκαιο του αγώνα, για την ζωή όσων συνεχίζουν και την αξία και τις αναμνήσεις όσων χάθηκαν. Επαναστάτες ή δολοφόνοι, ήρωες ή εγκληματίες, θύματα ή άξιοι τιμωρίας, ελευθερία και αυτοδιάθεση ή εμφύλιος δίχως ηθικό έρεισμα. Ελλάδα 42-44 κ 45-49, Ιρλανδία, Ισπανία, μεσογειακοί λαοί, υψηλά ταπεραμέντα και ένα καλογραμμένο βιβλίο, που έγινε ήδη τηλεοπτική σειρά.

 

 

Τζόναθαν Κόου- «Ο κύριος Γουαιλνερ και εγώ» (Πόλις)

 


Ο μεγαλύτερος εν ζωή Βρετανός μυθιστοριογράφος σε μια απρόσμενα γρήγορη μετάφραση (ευχαριστούμε εκδόσεις Πόλις) σε ένα υπαρξιακό μυθιστόρημα, με φόντο το γύρισμα της ταινίας “Fedora” του Μπίλι Γουάιλντερ στην Κέρκυρα το 1978… Η μουσικός, συνθέτρια σάουντρακ Καλλιστώ Αρχικό ερέθισμα για τον συγγραφέα ήταν ο εξής προβληματισμός: Τι κάνει κάποιος όταν σταματάει να κατανοεί τον κόσμο γύρω του; Πώς αντιδρά όταν οι άλλοι αντιλαμβάνονται διαφορετικά τα πράγματα από τον ίδιο;. Ο συγγραφέας ταυτίζεται με την ηρωίδα, που καθώς τα παιδιά της ενηλικιώνονται, βλέπει τον κόσμο της να αλλάζει και να δημιουργούνται πιθανότητες, ευκαιρίες αλλά και κενά που μέχρι τότε γέμιζαν τα παιδιά. Υπαρξιακό και ως συνήθως καλογραμμένο μυθιστόρημα χαρακτήρων.

 

Τζούλιαν Μπάρνς- «Άνδρας με τον κόκκινο μανδύα» (Μεταίχμιο)



Το Παρίσι της Μπελ επόκ, μέσα από τα μάτια των τριών ηρώων του, δύο ευγενών και ενός πρωτοπόρου της ιατρικής του Δρ.Πότσι, μας περιγράφει με γλαφυρότητα, χιούμορ και σαρκασμό ο Μπαρνς. Εμπνευσμένος από ένα πίνακα του Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ με τίτλο «Ο δρ. Πότσι στην κατοικία του», του 1881 δημιουργεί ένα  μυθιστόρημα τοποθετημένο στο Παρίσι, στα τέλη του 190υ αιώνα μέχρι τον 20ο, με τον Α’ΠΠ να αποτελεί το τέλος της εποχής των «ωραίων χρόνων» και της αθωότητας.

 

 

 

Μαρία Παπαστεφανάκη- «Ζωή από χαρτί» (Ηριδανός)



Στην πρώτη της συγγραφική απόπειρα η Μαρία Παπαστεφανάκη, καταπιάνεται με ένα θέμα πολύ αγαπητό στους Έλληνες πεζογράφους. Την εξέλιξη της τυπικής Ελληνικής οικογένειας από τον ΒΠΠ μέχρι τις ημέρες της κρίσης. Ίσως περιμένετε ένα ακόμα ηθογραφικό μυθιστόρημα. Ίσως μια αλληγορική θεώρηση των πραγμάτων μέσα από τρεις γενιές ανθρώπων, που συνδέει το αίμα και το όνομα. Η Παπαστεφανάκη, επιλέγει το δύσκολο δρόμο της συνύπαρξης του φαντασιακού με το πραγματικό, της αλληγορίας και της μεταφοράς, μέσα από χαρακτήρες γήινους, βγαλμένους από την οικογενειακή παράδοση του Έλληνα, που συναντούν τον τυχαίο παράγοντα που θα ενώσει τα σπασμένα κομμάτια , μιας ακόμα Ελληνικής σάγκας 

Η «Ζωή από χαρτί» μπορεί να διαβαστεί σαν ένα σχόλιο στην εξέλιξη μιας τυπικής δυσλειτουργικής οικογένειας από το 1942 ως σήμερα αλλά και σαν ένα ταξίδι προσωπικό του καθενός μας στα όρια και τις πιο εσωτερικές επιλογές του, εκεί που του  αναλογούν λάθη, δίχως συγχώρεση αλλά και η προσωπική ελευθερία. Λεπτές γραμμές που πατάμε καθημερινά αλλά σπάνια  τολμάμε να περάσουμε οριστικά, δέσμιοι συμβάσεων ή φόβου να αποδεχτούμε την αλήθεια του εαυτού μας.

Διαβάστε εδώ την πλήρη παρουσίαση: https://sbasbayiannis.blogspot.com/2020/10/blog-post_18.html

Ένα μοντέρνο μυθιστόρημα που αλλάζει γλωσσικά και υφολογικά στη διάρκεια της ιστορίας και καταλήγει από μια οικογενειακή ιστορία σε έναν προσωπικό αγώνα επιβεβαίωσης και ενηλικίωσης. Μια διαφορετική συγγραφική πρόταση σε ένα κόσμο δίχως εκπλήξεις, που σε βγάζει από τη ζώνη της ασφάλειας σου και σε προκαλεί να σκεφτείς, πόσο μακριά έχεις φτάσει στην πραγματοποίηση των προσωπικών σου στόχων και ονείρων.

 

Jack Fairweather- «Ο εθελοντής» (Gutenberg)



Αυτή είναι η αληθινή ιστορία ενός αφανή ήρωα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, του Βίτολντ Πιλέτσκι. Ενός γενναίου αξιωματικού του πολωνικού στρατού και μέλους της αντίστασης της Βαρσοβίας, ο οποίος το φθινόπωρο του 1940 και ενώ οι Ναζί έχουν καταλάβει την Πολωνία διεισδύει εθελοντικά στο Άουσβιτς, συγκροτεί αντιστασιακό πυρήνα και συντάσσει αναφορές για τις ναζιστικές φρικαλεότητες. Επί τρία χρόνια περίπου βιώνει τον εφιάλτη και βλέπει το στρατόπεδο συγκέντρωσης να μετατρέπεται σε εργοστάσιο θανάτου. Κι όμως, όταν τελειώνει ο πόλεμος και οι Σοβιετικοί γίνονται οι νέοι κύριοι της αγαπημένης του πατρίδας, καταδικάζεται για εσχάτη προδοσία και εκτελείται έπειτα από μια παρωδία δίκης.

Οι ηρωικές του προσπάθειες να ενημερώσει τις συμμαχικές δυνάμεις για την κόλαση του Άουσβιτς και να τις πιέσει να αντιδράσουν αποκαλύφθηκαν δεκαετίες αργότερα, μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης και το άνοιγμα των πολωνικών κρατικών αρχείων. Ο Βίτολντ Πιλέτσκι έφυγε από τη ζωή νομίζοντας πως είχε αποτύχει. Η φωνή του, καθαρή και αισιόδοξη στην αρχή, στο τέλος έγινε ψίθυρος, έσβησε εξαντλημένη και απογοητευμένη. Κι όμως, η συνεισφορά του στην αποκάλυψη της αλήθειας για το τέρας του ναζισμού θεωρείται πλέον ανυπολόγιστη. Μια σχετικά άγνωστη ιστορία ενός αληθινού ήρωα, που η πραγματικότητα και οι διακρατικές συναλλαγές, τον σιώπησαν μαζί με τη φωνή εκατομμυρίων νεκρών, που γνώριζε ο ελεύθερος κόσμος την τύχη τους, αλλά προτίμησε να σιωπήσει .Από τη νέα σειρά των εκδόσεων Gutenberg  με θέμα την ιστορία.

 

 

 

 

Βαγγέλης Γεωργάκης-Κωσταντίνος Ραμπατζής-  “Μικρός αρχηγός -Τόμος 1 και 2» (Oasis)



Σας αρέσει η παλπ λογοτεχνία που γαλούχησε γενιές Ελλήνων από την δεκαετία του 30 έως τα τέλη του 80. Ήρωες, πολιτικά λάθος για το σήμερα, αλλά με αρχές, θάρρος, τρόπους ,αλτρουισμό και ανθρωπισμό απέναντι στον νικημένο εχθρό, σηματοδότησαν άλλες εποχές, όταν το κακό είχε τη μορφή ερυθρόδερμων, ληστών τραπεζών και ληστών κ0παδιών. Η θρυλική τετράδα του Μικρού Αρχηγού, με τον Τζιμ Άνταμς και την παρέα του, επανέρχεται με νέες ιστορίες δια χειρός Βαγγέλη Γεωργάκη αλλά και παλιές που έχουν ανανεωθεί. Ο Γεωργάκης, μάχιμος συγγραφέα με αρκετά και καλά βιβλία στο ενεργητικό του γνώρισε τον Κωσταντίνο Ραμπατζή τις χρυσές μέρες του περιοδικού, τον έπεισε να βοηθήσει με το χαρακτηριστικό γοτθικό-γουέστερν ύφος του σχεδίου του, σε αυτή την αναγέννηση σε δύο μέχρι τώρα σκληρόδετους τόμους, παλιών και νεών περιπετειών, για νοσταλγούς του παρελθόντος και λάτρεις του είδους, που συνεχώς γεννιούνται.

Ο πρώτος τόμος κυκλοφόρησε τον Ιούνιο, ο δεύτερος πρόσφατα και αποτελούν την καλύτερη απάντηση στην ανηθικότητα και την έλλειψη οράματος των καιρών μας. Δίχως πολλά λίγα, αλλά με πράξεις ο Μικρός Αρχηγός και η παρέα του ισορροπούν την πλάστιγγα υπερ. των αδυνάτων, με όπλο την εξυπνάδα ,τις αρχές και το εξάσφαιρο τους. Στο πρώτο τεύχος/Βιβλίο υπάρχει και ένα πολύ ωραίο κόμικ που συνδυάζει ιστορία, Άγρια Δύση και φαρμακευτική, με ένα  μοναδικό τρόπο.

Βιβλίο που γεννήθηκε από έναν οπαδό, με την έγκριση και βοήθεια του Ραμπατζή και απευθύνεται πριν και πάνω από όλα σε οπαδούς, βιβλιόφιλους αναγνώστες του Μικρού Αρχηγού αλλά και όσους συγκινούνται ακόμα με τα γουέστερν του Τζων Χιούστον.

Χαμένη σε μια στιγμή του χρόνου, κάτω από τον φλογισμένο ήλιο του Ουέστ, η Θρυλική Τετράδα συνεχίζει τις περιπέτειές της...

Τέσσερις καβαλάρηδες να χάνονται στον ορίζοντα μετά το τέλος -ή την αρχή;- κάθε περιπέτειας, υπό το βλέμμα της μυστηριώδους μορφής.

Άγγελοι του ουρανού; Εκδικητές του καλού; Ο Τζιμ Άνταμς ένας περιπλανώμενος, ο σύγχρονος Οδυσσέας της Δύσης; Η Θρυλική Τετράδα υπήρξε πραγματικά;

Κάποιοι θα πουν: "Ήταν ένας μύθος. Δεν υπήρξε ποτέ..."

Η Θρυλική Τετράδα όμως υπήρξε. Όσο και τα καλοκαιρινά απογεύματα, η αξεπέραστη νιότη, η απέραντη αμερικανική σαβάνα.

 

Σεμπάστιαν Μπάρι-« Χίλια φεγγάρια» (Ίκαρος)



Όσοι διαβάσατε το «Μέρες δίχως τέλος», https://sbasbayiannis.blogspot.com/2020/04/blog-post_23.html μια ελεγεία σε μία Αμερικάνικη Δύση, που παρουσιάζεται απογυμνωμένη από κάθε ηρωισμό, απέναντι στους αυτόχθονες Αμερικανούς αλλά και την διαφορετικότητα των δύο κεντρικών ηρώων που αποτελούν ένα ομόφυλο ζευγάρι, θα θυμάστε τον τρίτο χαρακτήρα που έδωσε το έναυσμα στους δυο άντρες να υπερβούν εαυτούς και συμβάσεις την μικρή υιοθετημένη Ινδιάνα με το όνομα Γουινόνα. Στο νέο του βιβλίο ο Μπάρι συνεχίζει με κεντρικό θέμα πλέον την μικρή Ινδιάνα που ενηλικιώνεται σε ένα εχθρικό κόσμο απέναντι στο διαφορετικό.

«Με λένε Γουινόνα». Έτσι αρχίζει την ιστορία της η νεαρή Ινδιάνα στα Χίλια φεγγάρια. «Παλιά μ’ έλεγαν Οτζιντζίντκα, που θα πει τριαντάφυλλο. Ο Τόμας Μακ Νάλτι έκανε μεγάλες προσπάθειες να το προφέρει αυτό το όνομα, μα δεν τα κατάφερνε, κι έτσι μου ’δωσε το όνομα της πεθαμένης ξαδέρφης μου, επειδή του ερχόταν πιο εύκολα στο στόμα. Γουινόνα θα πει πρωτότοκη. Εγώ δεν ήμουνα πρωτότοκη».

Η Γουινόνα γλιτώνει από τη σφαγή της φυλής της, και υιοθετημένη από τον Τζον Κόουλ και τον Τόμας ΜακΝάλτι μεγαλώνει στο χάος της μετεμφυλιακής Αμερικής. Το φτωχό αγρόκτημα έξω από το Πάρις του Τενεσί μοιάζει με ουτοπικό καταφύγιο σ’ έναν κόσμο που ακόμα σφαδάζει πιασμένος στις δίνες του πολέμου. Σ’ αυτόν τον κόσμο, όπου νικητές και νικημένοι συνεχίζουν να χτυπιούνται λυσσασμένα, όπου η σκληρότητα και η δυστυχία εξακολουθούν στην πραγματικότητα να σκοτώνουν με χίλιους τρόπους και η στοιχειώδης ασφάλεια είναι άγνωστη λέξη, η νεαρή Γουινόνα αναζητά την ταυτότητά της και το δίκιο της.

Γιατί η ιστορία που έχει να αφηγηθεί, η ιστορία της νεαρής ζωής της, είναι η ιστορία όχι ενός αλλά πολλών εγκλημάτων. Δεν είναι μόνο τα ιδιωτικά εγκλήματα: ένας βιασμός, ένας λυσσασμένος ξυλοδαρμός, ένας φόνος. Είναι και τα δημόσια εγκλήματα: η τρομερή γενοκτονία, η συγκάλυψη της βίας, η παρανομία του νόμου.

 

Τζορτζ Πελεκάνος- « Ο άντρας που επέστρεψε» (Πατάκης)



Ο νέος ήρωας του σημαντικότερου Αμερικάνου μυθιστοριογράφου αστυνομιών ιστοριών είναι Ο Μάικλ Χάντσον. Ο Μάικλ περνά τις ατελείωτες ώρες της φυλακής καταβροχθίζοντας τα βιβλία που του προτείνει η νεαρή βιβλιοθηκάριος του σωφρονιστικού καταστήματος. Η Άννα τροφοδοτεί διαρκώς με βιβλία τον Μάικλ, που εξελίσσεται στον καλύτερο αναγνώστη της. Ως τη μέρα της αιφνίδιας αποφυλάκισής του χάρη στη χειραγώγηση του αυτόπτη μάρτυρα της υπόθεσής του από τον ιδιωτικό ερευνητή Φιλ Ορνέιζιαν.

Ο Μάικλ συναντά μια Ουάσινγκτον που έχει αλλάξει σημαντικά την περίοδο της προφυλάκισής του. Πάλαι ποτέ κακόφημα μαγαζιά έχουν μετατραπεί σε τρέντι μπιραρίες με κήπο και σε ανθοπωλεία. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν έχει αλλάξει η δύσκολη επιλογή ανάμεσα στον πειρασμό του εγκλήματος και στο να κάνεις το σωστό. Προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στη νέα του δουλειά, στην αγάπη του για τα βιβλία και στη χάρη που χρωστάει στον άνθρωπο που τον βοήθησε να αποφυλακιστεί, ο Μάικλ αγωνίζεται να βρει τη θέση του σε αυτόν τον νέο κόσμο. Πριν χάσει τον έλεγχο

Ένας ιδιόρρυθμος, αντισυμβατικός ήρωας, ως συνήθως που ξεχωρίζει για το σήμα κατατεθέν του βιβλίου, την βιβλιοφιλία και φιλαναγνωσία του. Ο Πελεκάνος περιγράφει ένα κόσμο καθημερινό, οικείο, αλλά ταυτόχρονα, βρώμικο, αιχμηρό και τόσο γνώριμο. Με επίκεντρο την Ουάσιγκτον δημιουργεί ακόμη μια βιβλιοφιλική απόλαυση για τους φίλους του αστυνομικού μυθιστορήματος αλλά και της μουσικής. Πυκνή γραφή, έντονη πλοκή και ένας κεντρικός χαρακτήρας που σε κερδίζει με την διαφορετικότητα και τις ιδιομορφίες του.

 

Παναγιώτης Γ. Παπαϊωάννου –«Dead rockers Society» (Δίαυλος)



Όσοι μεγαλώσαμε με τον ροκ ήχο, συνάψαμε, σε κάποια στιγμή της ζωής μας, μιαν άτυπη σύμβαση με τους ήρωες που τον δημιουργούν και τον εκφράζουν. Εμείς, με τον θαυμασμό και την αφοσίωσή μας, προθυμοποιηθήκαμε να τους εξασφαλίσουμε μια ένδοξη καριέρα που θα υπερβαίνει τον βιολογικό τους κύκλο. Και, εκείνοι, σε ανταπόδοση, ανέλαβαν να φτιάξουν και να μας χαρίσουν το σάουντρακ για ολόκληρο τον δικό μας.

Η μουσική τους, πολλές φορές ήταν εκεί πριν γεννηθούμε και, ως μέρος της δικής τους ανειλημμένης συμβατικής υποχρέωσης, παρέμεινε πάντα δίπλα μας: στο μεγάλωμά μας, στους πρώτους μας έρωτες, στη χαρά από τις επιτυχίες και στη συντριβή από τις αποτυχίες μας, στις απώλειες σημαντικών ανθρώπων, στη γέννηση των παιδιών μας.

Το απαιτούσαν οι μεγαλύτεροι από μας, οι γενιές των ροκάδων της εποχής της ξηρασίας, κι εμείς παραλάβαμε αυτή τη σκυτάλη. Να κρατήσουμε μέχρι το τέλος δίπλα μας, άτρωτους ως μεγαλύτερους κι απ' τη ζωή την ίδια, αυτούς που αποτελούν τη Λέσχη των Νεκρών Ρόκερ.

Από τον Lemmy ως τον John Belushi και από την Janis ως τον Roy Buchanan, ένα αντιηρωϊκό hall of fame, η ζωή των μελών του οποίου γίνεται συνήγορος θανάτου, ενός θανάτου που την ίδια ώρα διαμεσολαβεί για να διασώσει, μέσα από τη συλλογική μνήμη, την πρώτη ύλη που μας κρατά ζωντανούς, εμπνευσμένους και ενεργούς.

Ένα βιβλίο από ένα φίλο της ροκ μουσικής, μέσα από τα μάτια του οπαδού, ανταποδίδει την απόλαυση της μουσικής και την αντισυμβατικότητα του κινήματος, όπως τα εισπράττει ο φίλος και οπαδός της μουσικής συνομιλώντας με μια σειρά προσωπικοτήτων που τον (μας) συνοδεύουν ακόμη και μετα θάνατο, μέσα από την μουσική και τις συμπεριφορές τους.

Το βιβλίο και είναι ένας φόρος τιμής σε 29 θρύλους που έγραψαν το soundtrack ζωής μας και έπαψαν απλά να υφίστανται ως σάρκα και οστά, με απόλυτη πεποίθηση του συγγραφέα ότι οι νεκροί του ροκ-εν-ρολ “δεν πεθαίνουν, απλώς σταματάνε τις ζωντανές εμφανίσεις”. Σε αυτούς ο Παπαϊωάννου αποτίνει φόρο τιμής με αφοσίωση, με έναν οπαδικό τρόπο, παραθέτοντας ενδιαφέροντα βιογραφικά στοιχεία, δισκογραφικά και συναυλιακά ορόσημα, αλλά και στίχους που περικλείουν την ουσία του μύθου, ή αντανακλούν έναν τρόπο ζωής, πάντως σίγουρα συνδέουν τη μνήμη του συγγραφέα με τη ροκ εποποιία. Είναι μια προσωπική κατάθεση ψυχής και αναμνήσεων του συγγραφέα, που υποστηρίζεται από επιλογές έξω από τα τετριμμένα (Felix PaparaldiM.Hutchence). H ιδιότητα του ως νομικού προσδίδει ενδιαφέρον στην προσέγγιση του στον θάνατο του Bon Scott αλλά και στις τοποθετήσεις γύρω από τις πεποιθήσεις της Τζόπλιν. Σε μια εποχή που το Ευαγγέλιο των απανταχού ροκερ είναι το περιοδικό Classic Rock, έχουμε μια Ελληνική συγγραφική προσπάθεια, αποτίμηση, που ξεχωρίζει στα σημεία που παρεμβαίνει η προσωπική νότα του συγγραφέα, η επίδραση του καλλιτέχνη στον ακροατή, η μνήμη και η προσωπική εμπειρία από την Ελληνική πραγματικότητα Μια αξιόλογη προσπάθεια να γίνει το υποκειμενικό κτήμα του αναγνώστη, συνδυάζοντας βιβλιογραφικές αναφορές και προσωπικά βιώματα που θα μιλήσει περισσότερο σε όσους, έχουν παραμείνει στην ακρόαση των άλμπουμ, χωρίς να έχουν εμβαθύνει στην ζωή κα το ποιόν του καλλιτέχνη. Θα τους βοηθήσει η ανάλογη μετα πτυχιακής εργασίας προσέγγιση στις πηγές, που πάσχει από ό,τι έχει πάντα έλλειψη η Ελληνική μουσική δημοσιογραφία, την πρόσβαση σε προσωπικά αρχεία και εμπειρίες. Ιδανικό δώρο για τους ακροατές του Rock,Red και λοιπόν «ροκ» ραδιοσταθμών του playlist. Θα τους αποκαλύψει την «αθέατη» πλευρά του φεγγαριού.

 

Bernie Marsden- “Where’s my guitar n Inside Story of British Rock and Roll” 

 


Ο θρυλικό κιθαρίστας Bernie Marsden (WHITESNAKE, ALASKA, UFO)  σε μια βιογραφία που απλά αποκαλύπτει όσα δεν ξέραμε αλλά θέλαμε να μάθουμε για το Βρετανικό ροκ/χαρντ ροκ των 70s-80s. Δίχως τη διάθεση να επιδειχτεί ή να γίνει ένα ακόμη βιβλίο κουτσομπολιών, μας μιλά για την αγάπη του, την μουσική, την πορεία του και όσους συνάντησε σε αυτή, από τουw AC/DC  στους BEATLES, (Ringo Starr, Elton John, Cozy Powell, Ozzy Osborne, B.B. King, Jon Lord) ως συνεργάτης αλλά και ως φίλος. Μεστό, λεπτομερειακό, απολαυστικό.

 

Εντουάρντ Λουί- «Ποιός σκότωσε τον πατέρα μου» (Αντίποδες)

 


Ακόμα μια καλαίσθητη και ουσιαστική έκδοση των Αντιπόδων. Συγγραφέας αυτή τη φορά ο Ε.Λουί, από τη νεα γενιά της Γαλλικής συγγραφικής παραγωγής, με θέματα που άπτονται το σήμερα, οικονομική δυσπραγία, ισλαμική τρομοκρατία, ρατσισμός, αστυνομική βία, πολιτική διαφθορά, αποτυχία της αριστεράς . Τα πάντα αναφέρονται υπέροχα στο οπισθόφυλλο του βιβλίου «Για τους κυρίαρχους η πολιτική είναι συνήθως "ζήτημα αισθητικής": ένας τρόπος να σκέφτονται τον εαυτό τους, ένας τρόπος να βλέπουν τον κόσμο, να συγκροτούν το πρόσωπό τους. Για εμάς, ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου». Αντικρατισμός βαθιά πολιτικός και ειρωνικά για την Δυτική «αριστερά» ακομμάτιστος, ανοίγει την κακοφορμισμένη πληγή των Δυτικών αστικών δημοκρατιών και η δυσωδία απλώνεται στα στρατόπεδα των παράνομων μεταναστών, τα κρατητήρια και τα δικαστικά μέγαρα, συμπαρασύροντας, τους αριστερούς με τη δεξιά τσέπη και τους οραματιστές του κόσμου του ανεξέλεγκτου κέρδους του εμπορίου φέροντας στο νου, την γνωστή πλέον φράση «όλα τα γουρούνια , την ίδια μούρη έχουν». Η απουσία του νεκρού πατέρα, γίνεται ένα κατηγορητήριο σε όσους στερούν την ύπαρξη του . Ένας διάλογος με τον απόντα, ένα διαρκές κενό, που θα καλύψουν οι αναμνήσεις, οι εικασίες και τελικά θα οδηγήσει σε μια εκ βάθρων κριτική του συγγραφέα στον ίδιο αλλά και στον περίγυρο του. Τον κόσμο που αλλάζει , χωρίς να μπορεί να καλύψει το βαθύτερο κενό της απουσίας, στον κόσμο που γίνεται όλο και περισσότερο μια εντροπική δίνη, που απορροφά αναμνήσεις αισθήματα, μνήμες καθώς ισοπεδώνει τον άνθρωπο μέσα στην οικονομική κρίση και την κατάπτωση των θεμελιωδών αξίων της Γαλλικής κοινωνίας, του Διαφωτισμού και της Γαλλικής επανάστασης, κάνοντας τον Μάη του 68 να φαντάζει σαν μια γενιά που χάθηκε καθώς διαλύθηκαν τα δακρυγόνα για να δώσει τη θέση της σε Σοσιαλιστές και συντηρητικούς δίχως άλλη σκέψη από την νομή της εξουσία

Επίκουρος: Η γεύση της μνήμης – Αναμνήσεις και εξομολογήσεις ενός κριτικού εστιατορίων (Ικαρος)

Επίκουρος: Η γεύση της μνήμης – Αναμνήσεις και εξομολογήσεις ενός κριτικού εστιατορίων

 


Η σχέση μου με το φαγητό διαμορφώθηκε από την κουζίνα της μητέρας μου, που ευτυχώς για εμένα είναι κατά γενική ομολογία καλή μαγείρισσα, από το Αθηνόραμα στα χρόνια της δεκαετίας του 80 και 90, που ξεκοκάλιζα πρώτα τις περιγραφές των επισκέψεων του Κρίτωνα Παπαδόπουλου σε εστιατόρια και μετά ανάλογα με τις οικονομικές μου δυνατότητες, τις ζούσα και ο ίδιος με την καλύτερη παρέα τα παιδιά του δισκάδικου Rock City και από την περιφορά μου με σωρεία, άσχετων συνήθως με το αντικείμενο, γιατρών σε εστιατόρια, εντός και εκτός Ελλάδος και Ευρώπης, με σκοπό την τέρψη του ουρανίσκου.

Δεν με θεωρώ βαθύ γνώστη, αλλά άνθρωπο, που όπως και με την μουσική, μου αρέσει, να δοκιμάζω, να διευρύνω τα όρια μου, γευστικά και ηχητικά και ταυτόχρονα να σέβομαι τα θέλω μου, χωρίς να υποβάλλομαι στις απόψεις των «ειδικών» που πολύ συχνά και στα δύο είδη, φαγητό, μουσική, εξυπηρετούν και άλλα συμφέροντα (τα κοινώς λεγόμενα της αγοράς). Αυτό το βιβλίο το διάλεξα από τη βιτρίνα ενός βιβλιοπωλείου στην οδό Βουλής, για δώρο Χριστουγέννων στον πατέρα μου και πραγματικά όχι μόνο δεν με απογοήτευσε, αλλά με υποχρέωσε σε μερικές μέρες να πάρω και το άλλο βιβλίο του Επίκουρου για την Ελληνική κουζίνα. Σπάνια θα βρείτε ένα ειδικό σε εξεζητημένα ζητήματα όπως η γεύση, να αναπολεί την ιστορία του από τα παιδικά του χρόνια στη Θεσσαλονίκη, σαν μια γαστριμαργική περιπέτεια, δίχως ταξικά όρια και γευστικούς φραγμούς. Γιος μιας εύπορης μεσοαστικής οικογένειας Σεφαραδιτών Εβραίων, ο Επίκουρος, κατά κόσμο Αλβέρτος Αρούχ, μεγάλωσε σαν το γνωστό στρουμπουλό παιδί, που όλοι είχαμε συμμαθητή, με πάθος για τις νέες γεύσεις και αντοχές στην κατανάλωση ποσοτήτων. Από το ψάρι και τον μεζέ, στα κρέατα και τις σπιτικές νοστιμιές, όσες από αυτές ήταν πετυχημένες, μας βάζει σε ένα κόσμο, γαστριμαργικής απόλαυσης, που ξεχειλίζει από το βιβλίο, με οσμές και γεύσεις που ποτίζουν το χαρτί.

Η ενηλικίωση του και οι πρώτες σπουδές, δεν θα συγκρατήσουν τον νεαρό γευσιγνώστη, που θα ακολουθήσει τους γευστικούς κάλυκες της γλώσσας του, σε αναζητήσεις στη Βρετανική κουζίνα, τις ΗΠΑ και τον καταναλωτισμό αλλά και τη γευστικότητα των steaks και των «οικογενειακών» παγωτών, μέχρι την Σκωτία. Μάγειρας και ο ίδιος αργότερα χωρίς όμως φιλοδοξίες, μας περιγράφει πώς από οικονομικός συντάκτης, θα ξεκινήσει στην στήλη του ως κριτικός γεύσης, με ένα θάρρος και μια απενοχοποίηση που ξένιζε στην νεόπλουτη ΠΑΣΟΚικη Ελλάδα. Ξεκίνησε να γράφει κριτικές εστιατορίων το 1992 και γρήγορα έγινε γνωστός τόσο για την «καυστική» του πένα όσο και για την αγάπη του στην ελληνική κουζίνα. Ο Επίκουρος ήταν, από τους πιο βαθείς γνώστες των γαστρονομικών τάσεων διεθνώς, και τον διέκρινε ο καθαρός λόγος του. Προσπαθούσε χρόνια να χαρτογραφήσει τις γεύσεις και κυρίως την εξέλιξη της νέας ελληνικής κουζίνας μέσα από απολαυστικές διαδρομές, αναφορές σε προϊόντα, τοπικές κουζίνες, παλιούς και νέους Έλληνες διάσημους σεφ. Ήταν συγγραφέας αρκετών βιβλίων για τη γεύση και τη γαστρονομία ενώ το βιβλίο του «Art Cuisine: Το φαγητό ως τέχνη» κέρδισε το πρώτο παγκόσμιο βραβείο στην κατηγορία Food Literature των Gourmand World Cookbook Awards 2007.

Σήμερα ο Επίκουρος, δεν είναι πια μαζί μας, μιας και το 2014, αποφάσισε να δοκιμάσει τις γεύσεις «άλλων» κόσμων, είναι όμως η κληρονομιά του. Αυτό το βιβλίο αν και αυτοβιογραφικό, το θεωρώ το πιο εύληπτο και την πιο καλή εισαγωγή, για έναν άνθρωπο που θέλει να μυηθεί στην απόλαυση του φαγητού.

Από το εκλεπτυσμένο γαλλικό εστιατόριο του Κολωνακίου στην χασαποταβέρνα της Κάντζας, ο σκοπός είναι ένας, η γευστική ανάταση, δίχως επικέντρωση στα σερβίτσια αλλά στην εξυπηρέτηση και την γευστική ποιότητα και καθαρότητα. Η εξιστόρηση γεγονότων, τα ταξίδια του και η γνωριμία του με την Ιταλική, Ισπανική και τη Γαλλική κουζίνα, οι περιγραφές συναντήσεων και γευστικών αναζητήσεων, με κορυφαίους δημιουργούς ή άγνωστα αλλά αξέχαστα μικρομάγαζα, φέρνει στο νου τις αναζητήσεις του μουσικόφιλου, για γνωστά αλλά και μικρά άγνωστα διαμάντια. Ο πόθος , το πάθος και η ειλικρίνεια του Επίκουρου, τον κάνουν όχι μόνο γνώστη αλλά και μύστη μυστηρίων, που αλλιώς πολλοί από εμάς θα προσπερνούσαμε, χωρίς να δώσουμε γευστικό χρώμα σε μια κατά τα άλλα ίσως ενδιαφέρουσα ζωή. Μέσα από το βιβλίο του αποδομεί, με το κύρος του γνώστη, αλλά χωρίς την βαρύτητα της αυθεντίας, εστιατόρια, κουζίνες και πρακτικές, αναδεικνύει την σημασία της ουσίας και σκίζει το περιτύλιγμα, με χέρια λαδωμένα από το παϊδάκι και πρόσωπο γεμάτο από τα ιχνοστοιχεία της μοριακής κουζίνας. Παράλληλα περιγράφει την προσωπική του ζωή, γάμοι, διαζύγια, και πώς όλα αυτά, συνετέλεσαν στο να χαλυβδώσουν το κυνήγι της γεύσης, την απόλαυση της γεύσης καλύτερα. Αν είχα να συστήσω σε κάποιον ένα βιβλίο για την εισαγωγή στην τέχνη της γευστικής απόλαυσης, αλλά και οδηγό μέσα από αναφορές για να εξελίξει τις δικές του, προσωπικές αναζητήσεις, αυτό θα ήταν, «η γεύση της μνήμης».

Ένα βιβλίο για την απόλαυση του φαγητού, της γεύσης, της ζωής, γραμμένο ως αυτοβιογραφία από τον κριτικό γεύσης, Επίκουρο, που δεν είναι ανάμεσα μας πια. Αν αγαπάτε την γεύση και το φαγητό, χωρίς παρωπίδες και εστετισμούς, διαβάστε μια κατάθεση ψυχής, που θα κάνει τους σιαλογόνους αδένες σας να υπέρ εκκρίνουν, καθ’ όλη την διάρκεια της ανάγνωσης. Μια αναγνωστική εμπειρία, μεταφυσική. Απαγορεύεται η ανάγνωση της σε περιόδους δίαιτας ή νηστείας. Θα αμαρτήσετε με χαρακτηριστική άνεση και ευχαρίστηση, από την πρώτη σελίδα. Ένα βιβλίο που “τρώγεται”

Cindy Blackman Santana- "Give the drummer some"

 Cindy Blackman Santana- "Give the drummer some"

 


The woman behind Lenny Kravitz drum set and Santana drum kit and by the way wife of Carlos Santana give us a new work less fusion and more song oriented. By her side she has the faithful husband Karlos and also some guys like Jon McLaughlin, Kirk Hammet, Vernon Reid to produce a hell of an album. From the opener , a cover version of “Imagine” to the more melodic “You don't wanna break my heart” Cindy Blackman offers us her musical vision. But on the contrary to her husband's works she prefers some more jazz/ fusion oriented patterns as we listen at."We came to play" with John McLaughlin where improvisation and musicality burst out along with creativity, exploiting hers and her guests' talents to maximum. She handles all vocals with ease but her social/ political awareness is equally strong to her musical talents as we can listen to "Social justice" with her husband's participation and "Evolution,revolution" with the participation of Hammet/Reid. A strong album balanced between musical indulgence and good taste, old fashion songwriting, is an unexpected surprise that will please fans of fusion and rock.




7,5


Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular