Jimmy Barnes- “My criminal record”

Jimmy Barnes- “My criminal record”



For one more time Australia’s best voice (rock,soul, blues) you name it, is back with a new record. The result is more than satisfying and this is his 17th solo record…so guess what, Jimmy Barnes still got it big time. We have an instant classic in the vein of “Working class hero” that makes the original fading along with a number of soul infused rock songs from a man with a grasp voice that never lets you down. Don Walker of COLD CHISEL fame, gave a really helping hand in crafting some wonderful songs like ‘My demon”, “Stolen car” and the same title.. Rock n roll, hard rock, soul, honky tonk, blues are blended with a voice that never lets you down. Like a good police story, Jimmy Barnes album keep your interest even when you know who the murderer is. The class of the songs and the singer’s performance just makes you happy to be a listener. For one more time, great songs and music to live by.
7,5


Kevin Andrews- «Η πτήση του Ικάρου»








Kevin Andrews- «Η πτήση του Ικάρου»









Από το ένα άκρο της Ελλάδας στο άλλο, από το Μυστρά στα Μέγαρα, από τις στάνες της Ελευσίνας, στα νοσοκομεία της Αθήνας, ξεπηδάνε ήρωες της αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας που ονομάζεται Ελλάδα του εμφυλίου και μετεμφυλιακή Ελλάδα. Ο Άντριους, σιωπηλός παρατηρητής και ποτέ κριτής, δύσκολα λαμβάνει θέση. Αναζητά τον άνθρωπο και την σύνδεση με τα μεσαιωνικά χρόνια του Βυζαντίου και του Ελληνισμού. Συνέχεια όμως βρίσκει εμπόδια και σκοντάφτει σε στενά, ναρκοθετημένα από τον εμφύλιο μονοπάτια. Εαμίτες αντάρτες που ξεκλήρισαν χωριά και Εθνοφύλακες που ανταπέδωσαν. Λαμόγια της κατοχής και ήθη μιας Ελλάδας χαμένη από χρόνια, που θυμίζουν πόσο ο συντηρητισμός του Έλληνα, είναι στοιχείο της φυλής. ασχέτως πεποιθήσεων.

Από τα πιο απαιτητικά συναισθηματικά βιβλία, πρώτου προσώπου που έχω διαβάσει για την Ελλάδα του εμφυλίου και των πρώτων μετεμφυλιακών χρόνων. Ο τότε υπότροφος της Αμερικανικής Αρχαιολογικής σχολής στην Αθήνα, Κέβιν Άντριους, βετεράνος και ο ίδιος του ΒΠΠ, γνωρίζει από πρώτο χέρι, το Ελληνικό δαιμόνιο, αλλά και τα Ελληνικά εμφύλια πάθη. Περιδιαβαίνει την στερεά Ελλάδα, τα νησιά και αργότερα την Πελοπόννησο, συναντώντας, τον Έλληνα, όπως σπάνια θα μας τον παρουσιάσουν παππούδες και παλιές Ελληνικές ταινίες. Φιλόξενο αλλά και καχύποπτο, ιδεαλιστή αλλά και σκληρό με τον (όποιο) ταξικό του εχθρό, με το όνειρο του διορισμού (κατά προτίμηση στο Δημόσιο), βαθιά ριζωμένο μέσα του. Φιλικό, με τη σκοτεινιά του αδελφοκτόνου εμφύλιου, να γεμίζει το βλέμμα του.





Η «πτήση του Ικάρου» είναι ένα οδοιπορικό σε μια ρημαγμένη από τον εμφύλιο χώρα, που ο «Αμερικάνος» συμβολίζει για κάποιους το μέσο για έναν διορισμό και για άλλους (λίγους) τον άνθρωπο που θα κάνουν κουμπάρο και θα αγαπήσουν, για όσα ως ανθρώπινες αξίες αντιπροσωπεύει. Μια ματιά στην επαρχιακή Ελλάδα που μέσω της αστυφιλίας, έδωσε δυο δεκαετίες αργότερα τους νεόπλουτους, ξεχνώντας απλά τις ρίζες της. Σκληρό, διαβάζεται με μικρά πηδήματα, όπως οι δρασκελισμοί του Κωσταντή στο Μυστρά, ανάμεσα σε όπλα, πέτρες και αντάρτικα καρτέρια… Ανατρέπει όσα θεωρούσαμε δεδομένα, αποκαθηλώνει παρατάξεις και γκρεμίζει τα «αθώα» σχόλια περί φιλοξενίας και τιμιότητας της φυλής, αναγνωρίζοντας στον πυρήνα των πάντων τον άνθρωπο σαν βαρόμετρο της συμπεριφοράς, ιδωμένο πέρα από κομματικά χρώματα και ταξική καταγωγή. Ένα ξεχασμένο ντοκουμέντο, μιας εποχής πόνου, φτώχειας, ανθρωπιάς αλλά και εμφύλιου μίσους.

Danny Worsnop – “Shades of blue” (Sumerian records)

Danny Worsnop – “Shades of blue” (Sumerian records)






I am really surprised why an artist who belongs to the heavy genre , when he decides to take off the clothing of the heavy music genre, the aggressiveness and the anger, reveals such depth of sentiments and such a variety of expressions, In his second solo work Danny Worsnop continue to surprises us in the best possible way. He moves away from the country rock style of his first work and embraces Northern Soul and the Chicago blues. In his solo work for one more time decides to deal with sensitive subjects such as breaking up, loss, but also the unconditional love with a voice that finds its origins in the best moments of Northern Soul to give us an excellent album in every department. If you combine the rhythm of “Tomorrow” with its the lyrics you will have to ask yourself about the artist and his mental state, how more tragically sincere he could be. More than enjoyable in his second solo wok, a treat for the aficionados of good music.


8,5/10


Cormac Neeson – «White feather»

Cormac Neeson – «White feather»





The first solo work of the THE ANSWER singer is about his son who was born with the Down syndrome. The album has a strong message, an optimism that really uplifts you. In reality is an open letter from the father to his son, that he will always be by his side. It is also a message on how to deal in general with the difficulties we find everyday in our life, as simple people. Musically Neeson's voice and the compositions owes a lot to the classic American rock of the late 60s,early 70s Neil Young, CSNY, BUFFALO SPRINGFIELD but also to his fellow Irish man Van Morrison.An album that is more a soul testimony, of low temper tunes but of high sentimental volume. 

6,5/10

SoundtrucK-"Voodoo"







SoundtrucK-"Voodoo"




Athenian Southern hard rockers, return with a new line up and their second full length album. The South is here, present but with a bit more modern production and an AOR sensitivity that comes closer to the mainstream, I would say that you could find more easy elements from.BLACKFOOT, 38 SPECIAL and the more modern American rock scene. On the other hand the guitars pay tribute to ZZ TOP, ALLMAN BROTHERS, LYNYRD SKYNYRD of the first era but overall their sound is much closer to newer bands like ς CADILAC THREE without so strong the country feeling. Standout track is “Stay” which deserves to be a radio hit, with its catchy melody.

6,5/10


STASILAND- Ιστορίες πίσω από το τείχος του Βερολίνου - Anna Funder (Εκδόσεις Οκτώ)






STASILAND- Ιστορίες πίσω από το τείχος του Βερολίνου - Anna Funder (Εκδόσεις Οκτώ)




Όταν η ιδιωτικότητα και η ελευθερία της σκέψης αποτελεί έγκλημα…η Στάζι ξέρει, η Άννα Φάντερ, μιλά με θύτες και θύματα μιας εποχής τόσο κοντινής και τόσο απόμακρης, στην καρδιά της Ευρώπης.


Το συγκεκριμένο βιβλίο έπεσε στα χέρια μου, όταν το εντόπισα στην Έκθεση βιβλίου το φθινόπωρο του 18. Το διάβασμα του ήταν μια πολυτέλεια, γιατί οι ιστορίες που περιέχει είναι σκληρές, αδιανόητες για όλους εμάς, που έχουμε μάθει να ζούμε κατά το δοκούν, στον Δυτικό κόσμο, με τον έλεγχο των προσωπικών ελευθεριών να είναι πολύ πιο συγκεκαλυμμένος. Ταυτόχρονα επειδή πρόκειται για πραγματικές προσωπικές ιστορίες που συνέλεξε η Αυστραλέζα δημοσιογράφος Άννα Φάντερ, έχει την αίσθηση και την οσμή της πρώην Ανατολικής Γερμανίας σήμερα. Τη νοσταλγία για την ασφάλεια και την σταθερότητα, σε μια χώρα που τα πάντα ήλεγχε το κράτος. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν η πρόθυμη συνεργασία και να απεμπολήσεις την ατομικότητα σου, προς όφελος του κρατικού καλού, του Σοσιαλιστικού ιδεώδους. Απλά πράγματα, όπως κάθε οργανωμένη θρησκεία ο εφαρμοσμένος σοσιαλισμός, πήρε το ναζιστικό πρότυπο παρακολούθησης και το εξέλιξε σε μια χώρα όπου ο καθένας ήταν εν δυνάμει καταδότης. 
 Η Φάντερ, ξεκινά την αφήγηση της με την ιστορία μια γυναίκας από τη Λειψία που αναζητεί τις συνθήκες θανάτου του συντρόφου της Τσάρλι, που αν η τοποθεσία της Λειψίας άλλαζε σε Χιλή με Πινοσέτ, όλοι θα έκλαιγαν με μαύρο δάκρυ και συνεχίζει με μικρές ανθρώπινες ιστορίες. Μια γυναίκα που το παιδί της για να ζήσει πρέπει να εγκαταλειφθεί στη Δυτική Γερμανία για καλύτερη ιατρική περίθαλψη. Μιας σπουδάστριας της Γιούλια, τη δεκαετία του 80 που λάτρευε τις ξένες γλώσσες και πίστευε στη εναλλακτική πρόταση που αποτελούσε η Α.Γερμανία απέναντι στην παρακμάζουσα Δύση. Όμως η ερωτική σχέση της με έναν «ξένο», Ιταλό και η άρνηση της να γίνει πράκτορας, θέτει σε κίνδυνο όλη της την οικογένεια, κινούμενη στα όρια των αντοχών της Στάζι.

-«Δεσποινίς , δεν είστε άνεργη» της αγριοφώναξε.
-«Και βέβαια είμαι» είπε η Γιούλια. «Αλλιώς γιατί να βρίσκομαι εδώ πέρα?».
- «Εδώ είναι Γραφείο εργασίας, όχι Γραφείο ανεργίας. Δεν είστε άνεργη: «ψάχνετε για δουλειά».
-Η Γιούλια δεν πτοήθηκε « Ψάχνω για δουλειά» της είπε, «επειδή είμαι άνεργη»…
-Η γυναίκα άρχισε να φωνάζει δυνατά…. «Δεν υπάρχει ανεργία στη Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας!»









Η πτώση του Τείχους, η αναίμακτη διάλυση της Στάζι, η εξαφάνιση των αρχείων και η ανασύσταση τους από μια μικρή ομάδα ατόμων καθώς πολλά από αυτά τα στοιχεία δεν πρέπει να κυκλοφορήσουν, για να μη διαταράξουν τη ζωή όσων επέζησαν, συνδυάζονται με τη νοσταλγία της σπιτονοικοκυράς της Άννα, για την ασφάλεια της πρώην Α. Γερμανίας με την οικονομική ευστάθεια, που βασίζεται στο Κράτος. Όλοι έχουμε κάτι, αυτό που μα δίνει απλόχερα το κράτος. Οι μεθυσμένοι στο δάσος στην ενωμένη Γερμανία, μακάριοι μέσα στο αλκοόλ και την αποτυχία να ενταχθούν σε οποιοδήποτε καθεστώς είναι πολλοί πιο ανθρώπινοι από τους πρώην πράκτορες της Στάζι που η Φάντερ ανακαλύπτει με αγγελίες και διηγούνται τις ιστορίες τους, δίχως ίχνος οι περισσότεροι μεταμέλειας. Οι συγκρίσεις με το προηγούμενο καθεστώς της Γερμανίας το Ναζιστικό και τις πρακτικές του είναι αναπόφευκτες και απλά τονίζουν τις ομοιότητες των απολυταρχικών καθεστώτων. Μικρές ανθρώπινες αλήθειες, ιστορίες όπως αυτή του ροκ μουσικού Κλάους Ρενφτ , που έπρεπε να καταδώσει για να επιζήσει ή απλά να χαθεί στη λήθη τη μπίρας. Ιστορίες δίχως πολιτικά κίνητρα, ανθρώπων ,που ζήτησαν απλά δικαιώματα, όπως της ελεύθερης μετακίνησης, της ελεύθερης σκέψης, της ιδιωτικότητας, αλλά εγκλωβίστηκαν μία νύχτα πίσω από συρματοπλέγματα, με την οικογένεια τους στην άλλη πλευρά ενός τεχνητού τείχους, μέχρι να έρθει η αλήθεια για τον Χόνεκερ, τον Μίλκε και την παρέα τους, με τις επαύλεις κτλπ.. Ιστορίες τρέλας, που θυμίζουν Κάφκα στο πολυτελές κτίριο της Στάζι με το ειδικό σούπερ μάρκετ… Αν διαβάσετε αυτό το βιβλίο και νοσταλγήσετε την Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας έχετε δύο επιλογές, ψυχίατρο ή να αγοράσετε καθρέφτη για να φτύσετε τον εαυτό σας.

Ακούγεται συνοδεία δισκογραφίας των RAMMSTEIN










«Αγαλήνευτα βάθη» - Μιχάλης Δαγκλής (Ωκεανίδα)






«Αγαλήνευτα βάθη» - Μιχάλης Δαγκλής (Ωκεανίδα)



Όταν ο Λόβκραφτ συνάντησε τον Κάρπεντερ, στην Ελληνική ύπαιθρο...με φόντο την Ελλάδα της κρίσης


Πρώτη ολοκληρωμένη συγγραφική παρουσία για τον Μιχάλη Δαγκλή με μια συλλογή , ιστοριών τρόμου. Ο συγγραφέας δηλώνει λάτρης των ταινιών τρόμου της δεκαετίας του 80 και αυτό φαίνεται με έντονο τρόπο στις ιστορίες του. Η κινηματογραφική ματιά, ο ρυθμός στην εμφάνιση του «κακού» αλλά και η τελική λύτρωση, έχουν έντονο το οπτικό στοιχείο. Προσωπικά στοιχεία, από την Ελλάδα της κρίσης αλλά και αναφορές σε θέματα που έχουν απασχολήσει πρόσφατα την κοινή γνώμη , Γερμανικά εγκλήματα πολέμου, κατοχή, ασθένειες βοοειδών κάνουν τα κείμενα του, να μιλάνε με μεγαλύτερη αμεσότητα στον σημερινό αναγνώστη ιστοριών τρόμου.

Από τον Λοβκραφτ, στον Πόε και τον Μάστερτον υπάρχει δρόμος αλλά υπάρχει και μια κοινή συνισταμένη, ο τρόμος μπροστά στην έκφραση του κακού. Το κακό όχι πάντα ως απόρροια του υπερφυσικού ή μεταφυσικού αλλά και του ίδιου μας του ανθρώπινου εαυτού και ψυχισμού. Αν προσθέσουμε στην συγγραφική παλέτα του Δαγκλή τους Κιούμπρικ και Αρτζέντο αλλά και τον μεγάλο Κάρπεντερ, ολοκληρώνεται εύκολα το χρωματικό φάσμα που κινείται ο συγγραφέας.



Οι ιστορίες διαφέρουν σε μέγεθος, ανάπτυξη χαρακτήρων, δομή, αλλά όλες έχουν ένα κοινό στοιχείο. Το κακό είτε με τη μορφή της ανθρώπινης απληστίας, βίας, απέχθειας, είτε με την μορφή του αρχαίου, αρχέγονου, υπερφυσικού στοιχείου, είτε με τη μορφή του άγνωστου ιου που έρχεται για να μας υπενθυμίσει την θνητότητα μας. Το ομότιτλο διήγημα , μας μεταφέρει στην Κρήτη του 1948. Άνθρωποι, φτώχια, ενδο οικογενειακή βία, η λέπρα και η απομόνωση, τα σφουγγάρια και ο πλουτισμός από το μόχθο του σφουγγαρά στο βυθό. Μια ιστορία ηθογραφική με απρόσμενο κριτή έναν κάτοικο της θάλασσας, αδέκαστο, γιατί βιώνει τα πάντα ψυχρά, δίχως συναισθηματισμούς. Μια δουλεμένη ιστορία, με γλωσσικά ατοπήματα, που οφείλονται στην προσπάθεια του συγγραφέα, να μιμηθεί ή να αποδώσει καταστάσεις μάλλον ξένες στο στοιχείο του. Ίσως η πιο στέρεη ιστορία του βιβλίου. Πολύ πιο κινηματογραφικό, με επιρροές από ταινίες τρόμου των 80ς το «Η νύχτα των νεογνών» αποτελεί μια πολύ πετυχημένη μεταφορά του τρόμου, των απέθαντων ψυχών στο σήμερα, εμπλέκοντας ιστορία, μύθο και έναν ήρωα που έχει ξεπηδήσει από τους αγανακτισμένους της πλατείας Συντάγματος. Από τις πολύ καλές στιγμές του βιβλίου, ειδικά σαν σύλληψη, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερο μέγεθος καθώς μας αφήνει πεινασμένους για το κάτι παραπάνω στην πλοκή. Το «Ζητείται φαροφύλακας» είναι ο φόρος τιμής στον Λόβκραφτ, μεταφερμένος στις Ελληνικές θάλασσες. Αν και το διήγημα είναι σύντομο, έχει έντονο το στοιχείο του τρόμου του φανταστικού και ακόμη και το τέλος του αν και μάλλον εύκολο ως λύση δείχνει τις επιρροές του συγγραφέα. Το «Κρύα χνώτα» είναι ίσως το πιο αδύναμο από τις πέντε ιστορίες, με θέματα που ο επιμελητής ύλης θα μπορούσε να απαλείψει, ασυμβατότητες τοπογραφικές, χρονικές και μια ιστορία που είναι έξυπνη σαν ιδέα αλλά έχει ουσιαστικά αναπτυχθεί περισσότερο σαν σκαρίφημα, χωρίς να πάρει την ανάπτυξη που θα μπορούσε. Ακόμη μια φορά, γλωσσικά υστερεί και υποπίπτει σε λάθη, που αν και δεν ξενίζουν, κάνουν το υλικό να φέρνει πιο κοντά σε b movie παρά σε ταινία τρόμου Α΄ διαλογής. Στο τελευταίο διήγημα του, ο Δαγκλής στο «Μια κρυμμένη αλήθεια» μεταφέρει το στοιχείο του φανταστικού στον Πειραιά των στερεοτύπων. Ρουμάνος, σκληρός, αδίστακτος διαρρήκτης, που δεν λυπάται τα θύματα του, στοχοποιεί μια ηλικιωμένη στο κέντρο του Πειραιά. Τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και το κακό παραμονεύει σε πολλές μορφές, κάνοντας εύκολα τον θύτη θύμα. Πετυχημένη η προσαρμογή στο σήμερα, του μύθου του σαρκοβόρου αρπακτικού.

Το βιβλίο του Δαγκλή, διαβάζεται άνετα. Η κινηματογραφική γραφή του, βοηθά, αλλά ταυτόχρονα, σε κάποια σημεία η εμμονή σε απλουστευτικές εκφράσεις και ιδιωματισμούς, καθώς και κάποιες ανακολουθίες μειώνουν την απόλαυση ενός βιβλίου, βασισμένου στην κινηματογραφικό τρόμο όπως τον οριοθέτησε η δεκαετία του 80, μείγμα σπλάτερ και παραφυσικού, με γερές δόσεις τρόμου από την σχολή του 19ου αιώνα με το υπερφυσικό και το προαιώνιο κακό να παραμονεύουν. Αξίζει να διαβαστεί από τους φίλους του είδους, χωρίς να διεκδικεί δάφνες συγγραφικής δεινότητας (θα απολάμβανα κάποιες ιστορίες να έχουν δουλευτεί περισσότερο σε επίπεδο χαρακτήρων) έχει μερικές πολύ καλές ιδέες που αντισταθμίζουν την απλότητα και την επαναληψιμότητα, που το χαρακτηρίζουν σε γλωσσικό επίπεδο.

Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular