Song of the week -Crippled Black Phoenix - Painful Reminder

 

Song of the week

 

 Crippled Black Phoenix - Painful Reminder (official music video) 2021

 


 Crippled Black Phoenix's official music video for 'Painful Reminder', which is taken from the bands upcoming EP release 'Painful Reminder / Dead is Dead'. The EP will be released on July 16, 2021 via Season of Mist.

Erik Larson – «Βουβό κύμα, το τελευταίο πέρασμα του Λουζιτάνια» (Ίκαρος)

 

Erik Larson – «Βουβό κύμα, το τελευταίο πέρασμα του Λουζιτάνια» (Ίκαρος)

 

Η συναρπαστική ιστορία του ναυαγίου  του υπερωκεανίου Λουζιτάνια, γράφει το οπισθόφυλλο και είναι ίσως η πιο άτοπη και άδικη περιγραφή, για ένα όντως συγκλονιστικό βιβλίο. Ο συγγραφέας Erik Larson ασχολείται με αυτό που αποκαλούμε ιστορικό μυθιστόρημα, έχοντας το εξαιρετικό χάρισμα της ανάπλασης της εποχής, με ρεαλιστικό και πολύ ζωντανό τρόπο. Η αναφορά μου στο παλιότερο βιβλίο του «Στον κήπο με τα θηρία» είναι ενδεικτική του πόσο εκτιμώ την πένα του. Στο «Βουβό κύμα» επιλέγει με τη βοήθεια υλικού από τους επιβάτες του Λουζιτάνια, να διηγηθεί την ιστορία ενός ναυαγίου ή καλύτερα της βύθισης ενός επιβατηγού πλοίου, μιας ουδέτερης χώρας από τα Γερμανικά υποβρύχια στον Α' Παγκόσμιο πόλεμο.

Η σημασία του έργου πολυσήμαντη. Η αναφορά σε μια πράξη που αποτελεί ένα από τα πρώτα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, με το χτύπημα ενός μη στρατιωτικού στόχου, σε μία εποχή που υπήρχε ακόμη το Πρωσικό πνεύμα της στρατιωτικής ευγένειας αλλά η πίεση για τη νίκη άρχισε να αλλάζει την κοσμοθεωρία των συγκρούσεων, είναι εδώ. Όπως είναι και η τραγική εξιστόρηση των ανθρώπινων ιστοριών, των επιβαινόντων για τους οποίους με ενδελεχή έρευνα συγκέντρωσε στοιχεία, για να μιλήσει για την ιστορία τους πριν το ναυάγιο, στην διάρκεια της βύθισης αλλά και μετά. Μικρές ανθρώπινες ιστορίες, που αποτελούν τις ψηφίδες, ενός συλλογικού έργου καταστροφής, όπως είναι η βύθιση ενός άοπλου επιβατηγού, ουδέτερης χώρας. Η πολιτική υπόσταση της βύθισης, μέσα από την σύνδεση της με την πολιτική κατάσταση της εποχής. Η περιγραφή  της ζωής του Αμερικανού προέδρου Ουίλσον με την αγάπη του στην πολιτική της απομόνωσης, παράλληλα με τα προσωπικά του θέματα που τον καθιστούσαν ακόμη πιο αδύναμο και αναποφάσιστο. Η περιγραφή της  Βρετανικής πολιτικής, γεμάτη δολοπλοκίες, με έμφαση στην αλίευση πληροφοριών για τις Γερμανικές ναυτικές κινήσεις με απώτερο και πρωταρχικό σκοπό την προστασία του Βρετανικού στόλου. Πληροφορίες που εν γνώσει τους δεν κοινοποιήθηκαν μιας και οι ζωές των αμάχων, είχαν ελάχιστη αξία μπροστά στην προστασία των πολύτιμων θωρηκτών, που θα εξασφάλιζαν την θαλάσσια υπεροπλία έναντι του Γερμανικού Ναυτικού. Αλλά και η περιγραφή της δράσης των πρωτόγονων υποβρυχίων, που παραλίγο όπως και στον Β ΠΠ να αλλάξουν την πορεία του πολέμου αποτελεί ακόμη ένα σημείο στο οποίο ο Larson δείχνει την δύναμη της γραφής του αλλά και της ικανότητάς του ως ερευνητή. Η μεταφορά στην ψυχοσύνθεση του κυβερνήτη, που ζει για να αυξήσει το τονάζ των βυθίσεων του και η λεπτή γραμμή ανάμεσα στον στρατιωτικό και τον δολοφόνο αθώων, που εκ των υστέρων κρίνεται από τις πράξεις του, είναι συγκλονιστική.

Tο «Βουβό κύμα» είναι ακόμη μια επιτυχία του Erik Larson  να ανασυστήσει μια εποχή, μια στιγμή στην ιστορία, με λογοτεχνικό τρόπο, βασισμένος όμως σε συγκέντρωση στοιχείων, που ντύνουν την κάθε στιγμή με θαυμαστή αληθοφάνεια. Η ιστορία των επιβαινόντων αλλά και η αφήγηση του ναυαγίου, φέρνει στο νου το άλλο μεγάλο ναυάγιο της δεύτερης δεκαετίας του 20ου αιώνα τον Τιτανικό και ξυπνά μνήμες φόβου, για τη δύναμη της θάλασσας. Στιγμές ανθρώπινης αδυναμίας αλλά και ηρωισμού, απόγνωσης και ελπίδας. Συγκλονιστικός και ανθρώπινος, ο Larson  φέρνει δάκρια στα μάτια, στις στιγμές που οικογένειες επανενώνονται , όταν οι διασωθέντες συγκεντρώνονται αλλά και στο νεκροτομείο αγκαλιασμένοι για το τελευταίο ταξίδι στον κάτω κόσμο. Η ενημέρωση των Ιρλανδών και η προσπάθεια κάθε διαθέσιμου μέσου να βοηθήσει είναι τόσο ζωντανή, που νιώθεις την αγωνία των αλιευτικών να πλησιάσουν για να σώσουν, οτι δύναται να σωθεί. Παράλληλα η ιστορία του πλοιάρχου του Λουζιτάνια μέχρι το τέλος της ζωής του, ενός ανθρώπου που οι επιλογές του θα καθορίσουν εν μέρει την ζωή επιβατών και πληρώματος έρχεται συμπληρωματικά να μεταφέρει τον τρόπο σκέψης των ναυτιλιακών εταιρειών σε καιρό πολέμου, αλλά και των ναυτικών που ξεκίνησαν με ιστιοφόρα για να καταλήξουν στις ντιζελομηχανές.

Η πολιτική διάσταση του θέματος, με την αποχή των Η.Π.Α από τον πόλεμο, παρόλες τις προσπάθειες της Βρετανίας να τους εμπλέξουν, συνδυάζεται άψογα με την εστίαση στον πρόεδρο Ουίλσον και την προσωπική του ζωή. Την κατάθλιψη από το θάνατο της γυναίκας του, τον νέο του ανεκπλήρωτο για μεγάλο διάστημα έρωτα και την αδυναμία του να πάρει αποφάσεις, βασανισμένος από την δική του προσωπική τραγωδία. Παράλληλα, η περιγραφή των υπηρεσιών συλλογής πληροφοριών του ναυαρχείου, είναι ακόμα ένα κομμάτι που ο Larsonμεταφέρει εν τη γενέσει του, την δημιουργία της σύγχρονης ιστορίας. Οι Βρετανοί έχουν στα χέρια τους τους Γερμανικούς κώδικες και προκειμένου να διαφυλάξουν το στοιχείο του αιφνιδιασμού, και να προστατεύσουν τον πολύτιμο στόλο τους, κανένας άμαχος δεν έχει αξία. Η αιωρούμενη ερώτηση αν ένα μήνυμα στο Λουζιτάνια ή έστω η παροχή συνοδείας θα μπορούσε να αλλάξει την έκβαση του ταξιδιού αιωρείται. Ταυτόχρονα η περιγραφή της Γερμανικής πλευράς και ειδικότερα αυτής των υποβρυχίων και του συγκεκριμένου υποβρυχίου και του κυβερνήτη του, μας μεταφέρει σε ένα κόσμο μοναχικών λύκων που αποκομμένοι από τα κέντρα αποφάσεων παίρνουν αποφάσεις με βάση εντολές ημερών και το προσωπικό κριτήριο σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή και την πατρίδα. Η περιγραφή της έναρξης του υποβρύχιου πολέμου αλλά και των ανθυποβρυχιακών μέτρων είναι συναρπαστική και μας δίνει το στίγμα μιας εποχής που η τεχνολογία ξεπερνά τον άνθρωπο και τον αφήνει έρμαιο των αποφάσεων του, για μαζικά χτυπήματα. Θύτης και θύμα ταυτόχρονα ο Γερμανός κυβερνήτης του υποβρυχίου, με περιορισμένα μέσα αναγνωρίζει το πλοίο και αποφασίσει για την ζωή ή το θάνατο εκατοντάδων ανθρώπων, ζώντας πλέον με αυτές τις επιλογές. Η εντατικοποίηση του πολέμου και τα όπλα μαζικής καταστροφής στα πρώτα βήματα τους.

Όμως το βιβλίο δεν είναι μια περιγραφή της βύθισης του Λουζιτάνια και μόνο. Ανατρέπει απόψεις, οτι η βύθιση του Λουζιτάνια οδήγησε τις ΗΠΑ στον πόλεμο, μιας και χρειαστήκαν δύο ακόμα χρόνια για να μπουν οι Αμερικανοί στον πόλεμο και αρκετές  Γερμανικές επιθετικές ενέργειες. Δίνεις στοιχεία για την κλιμακούμενη επιθετικότητα των Γερμανών σε κάθε πολεμικό στόχο ουδέτερο ή μη. Αναφέρει την μεταφορά πυρομαχικών με το Λουζιτάνια δείχνοντας και την άλλη πλευρά. Την Βρετανική έλλειψη σεβασμού στους κανόνες του πολέμου, όταν χρησιμοποιούν ουδέτερα πλοία για μεταφορά, κρυφά  πυρομαχικών, πυροδοτώντας ανεξέλεγκτες καταστάσεις εναντίον των αμάχων. Πάνω από όλα όμως θέτει το Βρετανικό ναυαρχείο στην πραγματική θέση του, αυτή του ενόχου. Γιατί γνώριζε εξαρχής την κίνηση και την θέση του υποβρυχίου και δεν προσπάθησε οχι να αποτρέψει με την χορήγηση συνοδείας, αλλά ούτε με την αποστολή προειδοποίησης στο πλοίο για την παρουσία του υποβρυχίου στην περιοχή, διατηρώντας τα στοιχεία για χρόνια στην αφάνεια.

Τελειώνοντας το «Βουβό κύμα» φέρνεις στο νου σου, τον Πόλεμο στον Κόλπο, στην Γιουγκοσλαβία, στην Συρία και βλέπεις ότι αν και οι υπερδυνάμεις άλλαξαν, οι άμαχοι πληρώνουν το τίμημα και οι στρατιωτικοί επικαλούνται αόριστους όρους, όπως τιμή, αγάπη στην πατρίδα, θάρρος, για να δικαιολογήσουν το θάνατο παιδιών και αμάχων, ενώ οι πολιτικοί κωλυσιεργούν. Ένα δυνατό βιβλίο, που παρά τον πληροφοριακό χαρακτήρα του, κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο καθώς βυθίζεσαι σε μια θάλασσα πληροφοριών, που καλύπτουν μεγάλο χρονικό διάστημα, μετά την βύθιση του πλοίου, ξεβράζοντας, όπως η θάλασσα τα πτώματα του ναυαγίου, μήνες μετά. Πληροφορίες και στοιχεία, που χρόνια μετά το τέλος του Α ΠΠ, παρέμειναν σε συρτάρια. Απολαυστικό μέχρι τις παραπομπές.

Διαβάζεται με συνοδεία το «Cruel sea»- CITIES και το “Run silent, run deep” (Iron Maiden- Raven)

 

STARMEN- "By the grace of rock n roll"

 


STARMEN- "By the grace of rock n roll"

 

 
Don't get fooled by the KISS a like cover. STARMEN are Swedes, seasoned musicians with a far more variety/diversity in their musical taste. Hard rock, AOR, melodic rock,FM rock you name it they deliver it. The opening could have a touch of "Hide your heart" inside it but could also be at any album by TREAT, STAGE DOLLS, EUROPE, HOUSE OF LORDS, DOKKEN, RAINBOW,DEF LEPPARD and of course the FM period of KISS, just check "By the grace of rock n roll", "Bad habit". This is an album that follows the path of the high caliber melodic rock of the late 80s and has the songcracft of their members elevating it at a real high level. Songs like "Black thunder,white lightning" got the 70s feeling while "Kari", "Kisses of an enemy","Bad habit" are examples of the way someone must write a catchy AOR /hard rock song to get some airplay. 
 

 
 
Mass harmonies, guitars that delivers all the right tone and additional melodic phrases that makes Scandinavian sound so distinctive, all hail to Jon Norum and most and above all a tight band. Its been some time i haven't heard so good melodic rock in the 80s/90s fashion as bands like NFO and KING BEARD have a more West Coast approach. A great album to enjoy with, i m insisting on that , great compositions.

8


OZZYCASH- "OzzyCash"

 

OZZYCASH- "OzzyCash"


Sometimes a name can make the difference and this time, it was spot on. This country rock band from Mandeville, Lousianna (i had to look a map to find the place) won't make the difference regarding the evolution of country rock/southern rock but they'll make the difference to those who appreciate a great tune. Songs like "Sucker', "Gettysburg", "San Antonio again" are full of great guitars in the vein of the true Southern Rock tradition, country sensibilities and lyrics that can touch your heart . 
 
 

 
Don't expect the innovation of music. The guys are with one foot to tradition and the other at good songwriting. Country "Good things", more rock "Round here", whatever they decide to play, they are damn good, honest and we really need to see them on stage and enjoy their musicas it is made for life situations or driving a car, a cold winter night, heading somewhere warmer. Great name, great music.
 
7,5


Marc Ford-"Live in Germany"

 

Marc Ford-"Live in Germany"

 
 

 
 A live recording from Marc Ford (BLACK CROWES/ MAGPIE SALUTE) is what exactly you expect.An album featuring his own compositions from his prolific, yet underrated solo career along some blues standards. A true , from the heart testimony form a musician who pays tribute to his roots. Blues, ROLLING STONES, Soul, hard rock, a man his guitar and a flexible rhythm section at a live album that gets better and better as the night comes down. Bringing the atmosphere of the small club filled with cigarette smoke, whiskey and the end of the day in a musical daze that aims straight to the heart. A live album you ll enjoy from a musician that delivers his own music paying his respects to the past and becoming himself a part of the 
music history.
 

 
7,5

Song of the week "Buckcherry - So Hott"

 

 

Song of the week

 

 

 

Buckcherry - So Hott

 

 


 

 The first single from the new album Hellbound available everywhere June 25th.

 Pre-order and get exclusive smoke vinyl and merch at https://lnk.to/BC_Hellbound 

Directed and Edited by KasterTroy ------ 

Visit Buckcherry Online https://buckcherry.com  

https://facebook.com/buckcherry 

 https://instagram.com/buckcherry  

https://twitter.com/buckcherry

Έθιμα ταφής- Χάνα Κέντ (Ίκαρος)


Έθιμα ταφής- Χάνα Κέντ  (Ίκαρος)






Κάποιες φορές η ζωή ξεπερνά την φαντασία, χρειάζεται όμως μια πένα με ευφράδεια και ευαισθησία για να διηγηθεί τα γεγονότα. Στην Ισλανδία του 19ου αιώνα, στις αρχές του, το 1829, για την ακρίβεια, μια κοινωνία αγροτών, ψαράδων και εμπόρων, συνταράσσεται από ένα διπλό φόνο. Δύο άνδρες, ο ένας ευυπόληπτος γαιοκτήμονας και «φαρμακοποιός» και ένας αγρότης του, δολοφονούνται μέσα στον ύπνο τους, με το σπίτι τους να παραδίνεται στη συνέχεια στις φλόγες.
Υπεύθυνοι για το τραγικό συμβάν, οι δύο παραδουλεύτρες και οικονόμος του σπιτιού, η νεαρή Σίγκα, και η ωριμότερης Άγκνες Μαγκνομσντότιρ μαζί με τον νεαρό άνδρα συνεργό Φρίντρικ.
Η ποινή θάνατος, δια αποκεφαλισμού, που οριστικοποιείται από τη μακρινή Κοπεγχάγη, με τη βοήθεια μιας αργής γραφειοκρατικής αλληλογραφίας, μέσω των Νομαρχιακών Επιτρόπων που αποτελούν την κρατική εξουσία στην αυτή την άκρη του κόσμου

Στο χειμωνιάτικο σκοτεινό, γκρίζο τοπίο, της χώρας των πάγων και των θερμοπιδάκων, η πένα της Κέντ, μας μεταφέρει σε ένα ταξίδι στα άδυτα των ψυχών αλλά και της ίδιας της κοινωνίας. Τα έθιμα της εποχής, επέτρεπαν λόγω των ειδικών καιρικών συνθηκών, να παραμένουν οι κρατούμενοι σε κατ οίκον φύλαξη στα αγροτόσπιτα των νομαρχιακών υπαλλήλων, έως ότου επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες την επιβολή της όποιας ποινής.
Ο χειμώνας θα λειτουργήσει σαν καθαρτήριο για την καταδικασμένη σε θάνατο γυναίκα. Μαζί της σύντροφοι, πνευματικοί αρωγοί της αλλά και συνοδοιπόροι της σε μια αναδρομή στο παρελθόν, ένας νεαρός πάστορας, ιεροδιάκονος, η οικογένεια του Γιον Γιόνσον που την φιλοξενεί και η μικρή κοινωνία του χωριού.

Ο φόβος μπροστά στο άγνωστο, στη στυγνή δολοφόνο, η απέχθεια και η δυσαρέσκεια, θα δώσουν την θέση τους, στην γνωριμία, την αποδοχή και την ενσυναίσθηση, για την γυναίκα, που μεγάλωσε σε ανάδοχες οικογένειες, αντιμετώπισε την κακοτυχία και την εγκατάλειψη και τελικά έπεσε θύμα ενός ανδρικού καπρίτσιου. Η άρνηση της Άγκνες Μαγκνομσντότιρ, να αποδεχτεί τη μοίρα της και να επικοινωνήσει, θα είναι ανάλογη με την κλιματολογική  περιγραφή. Τα χιόνια και το κρύο, θα δώσουν τη θέση τους σε μια αναλαμπή της άνοιξης, αντίστοιχα η απογοητευμένη, καταρρακωμένη γυναίκα, θα αποκτήσει την δική της θέση, μέσα στην αγροτική οικογένεια, αποδεικνύοντας έμπρακτα, ότι αποτελεί έναν εξ αυτών και καταρρίπτοντας τους μύθους, περί γυναίκας κτήνους και στυγνού δολοφόνου. Μέσα από την αφήγηση της, θα σκιαγραφηθεί το ζοφερό τοπίο, για την εργατική τάξη και ειδικότερα τις γυναίκες στην Ισλανδία των αρχών του 19ου αιώνα. Θα παρατηρήσουμε την δύναμη της θρησκείας και των λειτουργών της σε τοπικό επίπεδο, την στείρα θέση της γυναίκας σαν μηχανή παραγωγής παιδιών και υπηρέτρια πολυτελείας αλλά και την δουλεία των ανδρών στο κλίμα της δύσβατης χώρας.

Το βιβλίο είναι μια διαδρομή στα Ισλανδικά βουνά. Με την συναισθηματική χιονοθύελλα να σε ραπίζει, και τις αναλαμπές καλοσύνης της οικογένειας των ανάδοχων δεσμοφυλάκων να σε ζεσταίνει. Η τραγικότητα του θανάτου, αποτυπώνεται εξίσου στην μελλοθάνατη αλλά και στον νεαρό πάστορα που αναλαμβάνει την πνευματική της καθοδήγηση, προσπαθώντας ο ίδιος να βρει τον δρόμο του ως άνθρωπος αλλά και ως ποιμένας ψυχών, , μέσα από ατελείωτες συζητήσεις μαζί της. Η αφήγηση της ιστορίας, δεν αφήνει ξεκάθαρη την ενοχή, αλλά και την πίστη στην δικαιοσύνη, επιβεβαιώνει όμως ,ότι το γκρίζο χρώμα της θάλασσας και το λευκό του χιονιού, εισχωρούν βαθιά στην καρδιά και το μυαλό του αναγνώστη.

Η Κέντ, σε αντίθεση με τις φιοριτούρες της Τζεην Όστιν, προτιμά να  μιλήσει για ένα έγκλημα τιμής (με βάση τα σημερινά δεδομένα) αποκαθηλώνοντας μια κοινωνία με κοινωνική αναλγησία απέναντι στις γυναίκες και τους φτωχούς. Ο κοινωνικός ρατσισμός, ο φόβος για το διαφορετικό το ξένο και η άγνοια, γίνονται θέματα ανάλυσης, με τρόπο γλαφυρό και αντικειμενικό. Ο φόνος δεν εξωραΐζεται, ούτε δικαιολογείται, αντίθετα η  ανθρώπινη πλευρά του εγκληματία, οδηγεί τον αναγνώστη, να ταυτιστεί με το μαρτύριο της αναμονής της Άγκνες Μαγκουάιρσον.

Ένα ηθογραφικό μυθιστόρημα, που φέρνει στο νου, τη δύναμη του Παπαδιαμάντη, τον κοινωνικό λυρισμό του Μαλό αλλά και την αίσθηση της κοινωνικής σκληρότητας του Ντίκενς. Πένα δουλεμένη, γλώσσα και μετάφραση άρτια, οδηγούν το «Αίσθημα ταφής» σε μια από τις καλύτερες προστάσεις για διάβασμα, ψυχαγωγία και σκέψη για τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα τους χειμωνιάτικους μήνες.

Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular