Song of the week
NACHTMAHR – Beweg Dich! (Official Video)
Taken from the EP "Beweg Dich!".
► Download & Stream: https://backl.ink/145830759
Taken from the EP "Beweg Dich!".
► Download & Stream: https://backl.ink/145830759
Η επανάσταση των 60s, στην Ευρώπη, είχε επίκεντρο το Λονδίνο. Πολύ περισσότερο από μια μουσική επανάσταση με αιχμή αρχικά τους BEATLES και στη συνέχεια και τους ROLLING STONES, ήταν μια πολιτιστική επανάσταση. Ο Levy συλλέγει και παρουσιάζει έναν τεράστιο όγκο στοιχείων, με άξονα αναφοράς εμβληματικές μορφές στον χώρο του κινηματογράφου, όπως ο Τέρενς Στάμπ, της φωτογραφίας Μπέιλι, της κομμωτικής Βιντάλ Σασούν, της μουσικής βιομηχανίας Μπράιαν Επστάιν, της ραπτικής Μαίρη Κουάντ, για να αναφέρω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.
Το Λονδίνο, από μια γκρίζα πόλη, πρωτεύουσα μιας θνήσκουσας αυτοκρατορίας που βγαίνει από τα δελτία του πολέμου, μεταμορφώνεται σε μόλις ένα εξάμηνο στον ομφαλό της μοντέρνας τέχνης, της μόδας, της μουσικής. Η δεκαετία του 60, παίρνει τη σκυτάλη από τη Ρώμη και με τη συνδρομή έκπτωτων αριστοκρατών, Εβραίων μάνατζερ, μουσικών από τον Βορρά, ηθοποιών και φωτογράφων με κόκνει καταγωγή και προφορά και αλλάζει τον κόσμο. Δεν καταργήθηκαν οι συμβάσεις και δεν αμφισβητήθηκε τόσο το πολιτικό κατεστημένο, όσο οι ηθικές αξίες και η μόδα, που έγινε πλέον το κίνητρο για να καταργηθούν ταξικές διαφορές και να αποκτήσει πρόσβαση στο «μοντέρνο», το hip, ο καθημερινός άνθρωπος. Η αριστοκρατία της Μ.Βρετανίας μέσα από σειρά εμβληματικών χαρακτήρων ενσωματώνεται στα hipμαγαζιά του Λονδίνου, που δίνουν τον τόνο της νέας εποχής, της αναίμακτης επανάστασης και συναναστρέφεται, την νέα τάξη των δημιουργών- διασημοτήτων. Φωτογράφοι, σχεδιαστές ρούχων, ηθοποιοί, δίχως ταξικές περγαμηνές, αλλά με δημιουργική διάθεση και όραμα εκτός των πολιτιστικών στεγανών της μεταπολεμικής κοινωνίας της Βρετανίας, ισοπεδώνουν τους ταξικούς φραγμούς και με τη βοήθεια της μουσικής, της τηλεόρασης και της διαφήμισης, των νέων μέσων, αλλάζουν τον τρόπο που εκφράζεται, ντύνεται και σκέπτεται η νέα γενιά.
Ο Levy με μαεστρία μεταφέρεται από τον ένα τομέα στον άλλο, από το ένα άκρο στο άλλο. Από τους Beatles και την πρώιμη φάση του ποπ φαινόμενου, στο ψυχεδελικό Sgt Peppers και την αντίθεση τους , τους πιο σκληρούς και βρώμικους RollingStone(s), η Βρετανία αποκτά φωνή και διαμορφώνει την αισθητική της δεκαετίας. Στοιχεία για κάθε είδος, κινηματογράφο, φωτογραφία, μόντελινγκ, κομμωτική, σχεδιασμό ρούχων, μουσική, μουσική βιομηχανία, εστίαση παρουσιάζονται μέσα από την ζωή των επιλεγμένων αντιπροσώπων του είδους και μπλέκονται σε ένα πολύχρωμο κουβάρι, που αποκτά στα τέλη της δεκαετίας, με την βοήθεια των Η.Π.Α ψυχεδελικό χρώμα.
Η «διαφήμιση» του SwingingLondon στους Αμερικάνικους Times, θα σημάνει την αρχή του τέλους. Αυτό που ήταν ένα κίνημα αισθητικής, θα γίνει αξιοθέατο σε τουριστικούς οδηγούς, όπως το πανκ και το metal στις επόμενες δεκαετίες. Η πορεία των κεντρικών υποκινητών αυτής της αλλαγής, θα ολοκληρωθεί, με κάποιους να πεθαίνουν (πληρώνοντας το τίμημα της ελευθερίας και των καταχρήσεων), άλλους να συνεχίζουν εξελίσσοντας την τέχνη και τον εαυτό τους αλλά και την ίδια την κοινωνία να έχει αλλάξει. Οι Η.Π.Α έχουν ετοιμάσει την διάδοχη κατάσταση με το κίνημα του χιπισμού στην Καλιφόρνια. Το Λονδίνο, παύει να είναι η καρδιά των γεγονότων. Η επίδραση και η επιρροή τού, παραμένει, όπως και των κινημάτων που γεννήθηκαν εκεί, ενεργή μέχρι σήμερα. Ενσωματωμένη στην καθημερινή κουλτούρα, στην μουσική, το ντύσιμο, το χτένισμα. Όπως σωστά λέει ο Levy ο σπόρος όλων αυτών που είμαστε(όσοι δεν ονειρεύονται ταγάρια και ινδικές φούστες, με θέα το Μαξίμου και τα ζιβάγκο ως εξέλιξη) είναι το Swinging London.
Όμως το άλλο σημείο του βιβλίου, που αποκαθηλώνει απόψεις που ταλανίζουν τον κόσμο δίχως γνώση, είναι για την στάση των RollingStonesαπέναντι στο κατεστημένο, με την περιγραφή της δικής για τα όργια και τα ναρκωτικά, μετά τη σύλληψη τους στο σπίτι του Ρίτσαρντς στο Ρέντλαντς
Οι Stones δεν κρατάνε καμία αντιεξουσιαστική στάση, θεωρούν τους εαυτούς τους θύματα, μιας υπερβολικής δίωξης και συμπεριφέρονται με κοσμιότητα και φόβο απέναντι στην επικείμενη φυλάκιση. Η αμφισβήτηση και η σύγκρουση με το κατεστημένο θα έρθουν στην επόμενη δεκαετία. Στο Swingnig London πριν τα ψυχοτρόπα ναρκωτικά, ήρθε η αλλαγή στην εικόνα της δημοσιότητας, των δημόσιων προσώπων, ειδώλων, της τέχνης και της μόδας. Η αλλαγή στην νοοτροπία του καθημερινού νέου, που θα προετοίμαζε τα κινήματα της αμφισβήτησης και την σύγκρουση με το κατεστημένο της δεκαετίας του 70.Το Swinging London είναι ουσιαστικά η μητέρα της ποπ κουλτούρας όπως την βιώνουμε ως σήμερα και ακόμα περισσότερα. Είναι η μετάβαση από το ασπρόμαυρο φιλμ στο έγχρωμο, για την Ευρωπαϊκή νεολαία, είναι πολύ περισσότερο από το άθροισμα των επι μέρους μονάδων, είναι κάτι που ο Levy περιγράφει ζωντανά, εμπεριστατωμένα και κάνοντας μας κοινωνούς μιας εποχής, που ο απόηχος δεν θα κοπάσει εύκολα, 60 χρόνια μετά. Την καλή ροή ανάγνωσης βοηθά η πολύ καλή μετάφραση του Αλέξη Καλοφωλιά.
Ακούγεται με υπόκρουση Beatles, Rolling Stones
Pre-Order / Pre-Save / Pre-Add The Metallica Blacklist here: https://smarturl.it/MetallicaBlacklist
Video by Hidden Road
All profits from this song go to Metallica’s All Within My Hands Foundation and Miley Cyrus’s Happy Hippie Foundation
Η πρώτη εμφάνιση του προπονητή ντετέκτιβ Σκοτ Μάνσον στην λογοτεχνία, γίνεται με επιτυχία στον «Ξαφνικό θάνατο». Η σκιαγράφηση του πρώην ποδοσφαιριστή, νυν προπονητή, με τις πανεπιστημιακές σπουδές, την εξασφαλισμένη οικονομικά από την οικογενειακή αθλητική επιχείρηση ζωή και το παρελθόν της άδικης φυλάκισης για βιασμό, γίνεται με μαεστρία. Ο Κερρ, γνώστης του ποδοσφαιρικού γίγνεσθαι, θίγει με εξυπνάδα και λεπτότητα, αρκετά «καυτά» θέματα στον κόσμο του σύγχρονου επαγγελματικού ποδοσφαίρου.
Η Λόντον Σίτι, μια ομάδα που ιδιοκτήτης είναι ένας Ρώσος κροίσος, με αμφίβολη ηθική και πολύ χρήμα. Είναι μια ζωντανή περιγραφή των ομάδων της Πρέμιερ Λιγκ, με όλο το «χρυσό» παρασκήνιο πίσω της. Η ζωή στις προπονήσεις και η προετοιμασία πριν τους αγώνες, περιγράφεται με έντονα χρώματα, πειστικότητα και ιδιαίτερα ευαίσθητη και ρεαλιστική απόδοση στην περιγραφή των ακριβοπληρωμένων ποδοσφαιριστών. Μικρά παιδιά, με μεγάλους μισθούς και κακούς ως επί το πλείστον τρόπους, που ο εγωισμός τους είναι αντιστρόφως ανάλογος με το μορφωτικό επίπεδο τους. Ο Πορτογάλος προπονητής Ζοάο Ζάρκο, με στοιχεία Μουρίνιο, θα βρεθεί δολοφονημένος και ο Μάνσον που θα αναλάβει προσωρινά τη θέση του, θα έχει να ανακαλύψει αν οι απειλές εις βάρος του είχαν αποστολέα, οπαδούς των αντιπάλων, ανταγωνιστές Ρώσους του ιδιοκτήτη της ομάδας ή Άραβες του Κατάρ κατά του οποίου είχε εκφρασθεί ο νεκρός προπονητής για θέματα ισότητας φύλων εν όψει του επερχόμενου Παγκοσμίου Κυπέλλου εκεί.
Η ιστορία θα έχει μια ακόμη ηρωίδα, μια αστυνομικό ντετέκτιβ, που θα συμπαθήσει τον Μάνσον, ο οποίος σε κάθε ευκαιρία δεν θα χάσει την δυνατότητα να συγκρουστεί με την μητροπολιτική αστυνομία του Λονδίνου.
Η επιθυμία του να βρεθεί ο δολοφόνος του φίλου και μέντορα του Ζάρκο, θα τον οδηγήσει σε έρευνα του φόνου, αναλύσεις στοιχείων, θεωριών αλλά και αναθεώρηση της σχέσης του με τους παίκτες και τον ιδιοκτήτη. Μαζί με την έρευνα θα έχει να τρέξει έναν ημιτελικό λιγκ καπ με την Γουεστ Χαμ και τα συναισθήματα θα μεταβάλλονται από στιγμή σε στιγμή, στοιχείο με το στοιχείο. Ο Κερρ, γνώστης του ποδοσφαιρικού συστήματος και των αγώνων, μεταδίδει πιστά την ένταση και το πάθος, την απογοήτευση όταν είσαι πίσω στο σκορ, την αδρεναλίνη που ανεβαίνει με την επιτυχία του τέρματος, την μετάβαση από την κόλαση στον παράδεισο με την αλλαγή του αποτελέσματος υπέρ σου, σε μια πολύ ωραία περιγραφή του αγώνα με την Γουέστ Χαμ, από την ομιλία στα αποδυτήρια, εως τη στιγμή του τελευταίου σφυρίγματος.
Η έρευνα και η ανακάλυψη του δολοφόνου, δεν θα έρθει μέσα από περίπλοκες αναλύσεις και ευρήματα που χρήζουν ικανοτήτων αναλυτών μυστικών υπηρεσιών. Η μαγεία του Κερρ, είναι οτι συμπληρώνει τις τελείες για να σχηματίσει το πορτραίτο του δολοφόνου, μέσα από μικρά στοιχεία, αληθοφανή, που εν μέρει βλέπει και ο αναγνώστης και δεν προχωρά σε ανατροπές εξόφθαλμες και τραβηγμένες. Ο Μάνσον δεν είναι ένας υπερ ήρωας αναλυτής, αλλά ένας ερασιτέχνης ντετέκτιβ, που διαθέτει οξύνοια, παρατηρητικότητα, υπομονή και βέβαια λίγη τύχη. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο δολοφόνος αποδεικνύεται, ίσως πιο πεζός από ο,τι υποθέσαμε στην αρχή, αλλά δίνει ένα μεγαλύτερο τόνο ρεαλισμού, όταν αποκαλύπτεται η ταυτότητα του και οι συνθήκες του θανάτου του Ζάρκο.
Η πρώτη προσπάθεια του Κερρ, να εισαγάγει έναν νέο ήρωα στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας κρίνεται πετυχημένη. Ιδιαίτερα γιατί σκιαγραφεί τον περιβάλλοντα χώρο με ακρίβεια, γλαφυρότητα και κρατά το ενδιαφέρον του άνδρα αναγνώστη, εστιασμένο οχι μόνο στην ανακάλυψη του δολοφόνου, αλλά την γενικότερη πλοκή. Λιτό, γρήγορο, καλογραμμένο και αληθοφανές, θα σας χαρίσει μερικές ώρες ευχάριστης ανάγνωσης, ακόμη πιο απολαυστικής αν είστε φίλος του ποδοσφαίρου.
Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...