Ξαφνικός Θάνατος- Φίλιπ Κερρ (Κέδρος)

 

Ξαφνικός Θάνατος- Φίλιπ Κερρ (Κέδρος)

 

 Η πρώτη εμφάνιση του προπονητή ντετέκτιβ Σκοτ Μάνσον στην λογοτεχνία, γίνεται με επιτυχία στον «Ξαφνικό θάνατο». Η σκιαγράφηση του πρώην ποδοσφαιριστή, νυν προπονητή, με τις πανεπιστημιακές σπουδές, την εξασφαλισμένη οικονομικά  από την οικογενειακή αθλητική επιχείρηση ζωή και το παρελθόν της άδικης φυλάκισης για βιασμό, γίνεται με μαεστρία. Ο Κερρ, γνώστης του ποδοσφαιρικού γίγνεσθαι, θίγει με εξυπνάδα και λεπτότητα, αρκετά «καυτά» θέματα στον κόσμο του σύγχρονου επαγγελματικού ποδοσφαίρου.

 


 

Η Λόντον Σίτι, μια ομάδα που ιδιοκτήτης είναι ένας Ρώσος κροίσος, με αμφίβολη ηθική και πολύ χρήμα. Είναι μια ζωντανή περιγραφή των ομάδων της Πρέμιερ Λιγκ, με όλο το «χρυσό» παρασκήνιο πίσω της. Η ζωή στις προπονήσεις και η προετοιμασία πριν τους αγώνες, περιγράφεται με έντονα χρώματα, πειστικότητα και ιδιαίτερα ευαίσθητη και ρεαλιστική απόδοση στην περιγραφή των ακριβοπληρωμένων ποδοσφαιριστών. Μικρά παιδιά, με μεγάλους μισθούς και κακούς ως επί το πλείστον τρόπους, που ο εγωισμός τους είναι αντιστρόφως ανάλογος με το μορφωτικό επίπεδο τους. Ο Πορτογάλος προπονητής Ζοάο Ζάρκο, με στοιχεία Μουρίνιο, θα βρεθεί δολοφονημένος και ο Μάνσον που θα αναλάβει προσωρινά τη θέση του, θα έχει να ανακαλύψει αν οι απειλές εις βάρος του είχαν αποστολέα, οπαδούς των αντιπάλων, ανταγωνιστές Ρώσους του ιδιοκτήτη της ομάδας ή Άραβες του Κατάρ κατά του οποίου είχε εκφρασθεί ο νεκρός προπονητής για θέματα ισότητας φύλων εν όψει του επερχόμενου Παγκοσμίου Κυπέλλου εκεί.

Η ιστορία θα έχει μια ακόμη ηρωίδα, μια αστυνομικό ντετέκτιβ, που θα συμπαθήσει τον Μάνσον, ο οποίος σε κάθε ευκαιρία δεν θα χάσει την δυνατότητα να συγκρουστεί με την μητροπολιτική αστυνομία του Λονδίνου.

Η επιθυμία του να βρεθεί ο δολοφόνος του φίλου και μέντορα του Ζάρκο, θα τον οδηγήσει σε έρευνα του φόνου, αναλύσεις στοιχείων, θεωριών αλλά και αναθεώρηση της σχέσης του με τους παίκτες και τον ιδιοκτήτη. Μαζί με την έρευνα θα έχει να τρέξει έναν ημιτελικό λιγκ καπ με την Γουεστ Χαμ και τα συναισθήματα θα μεταβάλλονται από στιγμή σε στιγμή, στοιχείο με το στοιχείο. Ο Κερρ, γνώστης του ποδοσφαιρικού συστήματος και των αγώνων, μεταδίδει πιστά την ένταση και το πάθος, την απογοήτευση όταν είσαι πίσω στο σκορ, την αδρεναλίνη που ανεβαίνει με την επιτυχία του τέρματος, την μετάβαση από την κόλαση στον παράδεισο με την αλλαγή του αποτελέσματος υπέρ σου, σε μια πολύ ωραία περιγραφή του αγώνα με την Γουέστ Χαμ, από την ομιλία στα αποδυτήρια, εως τη στιγμή του τελευταίου σφυρίγματος.

Η έρευνα  και η ανακάλυψη του δολοφόνου, δεν θα έρθει μέσα από περίπλοκες αναλύσεις και ευρήματα που χρήζουν ικανοτήτων αναλυτών μυστικών υπηρεσιών. Η μαγεία του Κερρ, είναι οτι συμπληρώνει τις τελείες για να σχηματίσει το πορτραίτο του δολοφόνου, μέσα από μικρά στοιχεία, αληθοφανή, που εν μέρει βλέπει και ο αναγνώστης και δεν προχωρά σε ανατροπές εξόφθαλμες και τραβηγμένες. Ο Μάνσον δεν είναι ένας υπερ ήρωας αναλυτής, αλλά ένας ερασιτέχνης ντετέκτιβ, που διαθέτει οξύνοια, παρατηρητικότητα, υπομονή και βέβαια λίγη τύχη. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο δολοφόνος αποδεικνύεται, ίσως πιο πεζός από ο,τι υποθέσαμε στην αρχή, αλλά δίνει ένα μεγαλύτερο τόνο ρεαλισμού, όταν αποκαλύπτεται η ταυτότητα του και οι συνθήκες του θανάτου του Ζάρκο.

Η πρώτη προσπάθεια του Κερρ, να εισαγάγει έναν νέο ήρωα στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας κρίνεται πετυχημένη. Ιδιαίτερα γιατί σκιαγραφεί τον περιβάλλοντα χώρο με ακρίβεια, γλαφυρότητα και κρατά το ενδιαφέρον του άνδρα αναγνώστη, εστιασμένο οχι μόνο στην ανακάλυψη του δολοφόνου, αλλά  την γενικότερη πλοκή. Λιτό, γρήγορο, καλογραμμένο και αληθοφανές, θα σας χαρίσει μερικές ώρες ευχάριστης ανάγνωσης, ακόμη πιο απολαυστικής αν είστε φίλος του ποδοσφαίρου.

Billy Gibbons- 'Hardware"

 

Billy Gibbons- 'Hardware"

 

For the third time, as a solo artist Billy Gibbons. ZZ TOP axe man, lay down some serious blues, hard rockin stuff, in the vein of the early ZZ TOP work. The opener "My lucky card" has a touch of 'Tush" at the riff department. His third solo work is somewhere between the more funny oriented first and the blues driven second. He infuses some "Eliminator" elements in songs like "S-G-L-M-B-B-R"  and 'More, more,more" or the fun, tex mex element at the cover of 'Hey baby,Que paso" (Texas Tornado), "Shakin bones" with Larkin Poe and 'West Coast Junkie". Then you have 'I was a highway" is the stand out track of the album. A song for fans of pure Texas blues rock, with some hard rock elements and the Rio Grande tradition, Gibbons with the help of Matt Sorum (drums), Austin Hanks (guitars) delivers the goods. 
 

 
 
An album full of variety, from the rockin "Shes on fire", the more bluesy 'Vagabond man"with the discreet organ fill and the desert/stoner "Desert high", Gibbons make everything seems in the right order and sonically creates a mosaic where every piece brings its own color and shape. Being far out of the box he introduces us to a rock album equally traditional as modern , where his guitar licks and vocal lines create an atmospheric and teasing result. Until the next ZZ TOP album this is more than an adequate substitute.

8

Ayron Jones-"Child of state"

 

Ayron Jones-"Child of state"



In his second recording work, Ayron Jones provides modern Hard work that has equal elements form RATM, AUDIOSLAVE as Lenny Kravitz and Jimi Hendrix ,all fused in the Hard rock pot. Modern hard rock with some blues elements is a decent description of this exceptional album. Ayron Jones plays music that fuses styles and goes beyond boundaries.From The Hard rock opener "Boys from the puget sound" to the more grunge "Take me away' and the Brit pop assault of  "Supercharged" the basic elements of gret riffing and catchy tunes are all here. Jones and his bandmates write modern radio hits. Danko Jones and GARBAGE are artists that come to mind at the same time. The heaviness of "Free" is balanced by the melody and the modern structure of the song.Gary Clark jr is meeting Lenny Kravitz jamming over some 90s rock hits and the result is "Child of state". 
 

 
 
The fresh air of Jones songwriting comes liberating in our days of plastic pop and rock music where stereotypes rule. Even The ballad "My love remains" has a sentimental depth and an intimacy that makes the listener push the repeat. A stripped down ballad that ignites in the refrain . 'Spinning circles' on the other side shows the pop sensibilities of the band and some serious song craft that is one of the strong points of Ayron Jones."Baptized in muddy waters' brings the blues in front ,asking for the listener to enjoy the 21st century blues. The closing track "take your time" is another example why this album is a shine of light in the stagnant modern US hard rock. Brave, radio friendly and yet rocking although the soul elements give the song its own unique twist.
 
 Overall an album to listen and listen to and get new elements every time. A great piece of music in these difficult times from a promising artist.
 
 
8

Song of the week Sami Yaffa - The Last Time

 Song of the week

Sami Yaffa - The Last Time


Sami Yaffa - The Last Time 

Sami Yaffa - vocals, bass, guitar 

Janne Haavisto - drums 

Christian Martucci - guitar

 Linde - guitar (on video) 

Burton - keyboard (on video) 

 Produced by Sami Yaffa Recorded at Inkfish studios,

 Palam studios & Yaffalab studios Engineers by Erno Laitinen, Jose ”Puter” Puigserver, Sami Yaffa & Janne Haavisto 

Mixed by Erno Laitinen at Inkfish studios, Helsinki, Finland 

Mastered by Pauli Saastamoinen at Finnvox studios A&R Gabi Hakanen / Vallila Music House

Philip Kerr – Το χέρι του Θεού (Κέδρος)

 

Philip Kerr – Το χέρι του Θεού (Κέδρος)

Τσάμπιονς λιγκ, Ρώσοι μεγιστάνες, Ρωσίδες συνοδοί, Άγγλοι προπονητές- ντετέκτιβ, ένας ποδοσφαιριστής νεκρός και μια Ελλάδα βουτηγμένη στην κρίση, τα ακραία πολιτικά φαινόμενα και τη διαφθορά, το τερέν για τη νέα αστυνομική ιστορία ενός μετρ του είδους.

Σπάνια μυθιστόρημα, αστυνομικό, με έχει διχάσει τόσο πολύ αναφορικά με την παρουσίασή του. Στη δεύτερη εμφάνισή του ο προπονητής ντετέκτιβ Σκότ Μάνσον, πρώην ποδοσφαιριστής, αναλαμβάνει να εξιχνιάσει έναν θάνατο που αποδεικνύεται ότι είναι αυτοκτονία. Ως εδώ η υπόθεση φαίνεται ενδιαφέρουσα για κάθε φίλο του Κέρρ αλλά και της αστυνομικής λογοτεχνίας.


 

Ο χώρος που θα διεξαχθούν οι έρευνες, η Αθήνα και ο Πειραιάς, την εποχή της κρίσης. Στην υπόθεση εμπλέκονται ο Ολυμπιακός ως αντίπαλος της ομάδας του Μάνσον, της Λόντον Σίτυ, ο Παναθηναϊκός που διευκολύνει την ΛΣ και η ελληνική αστυνομία, ελληνική κυβέρνηση και ελληνικό δημόσιο (Λαϊκό νοσοκομείο, νεκροτομείο, και άλλα).

Ρώσοι μεγιστάνες, ιδιοκτήτες ποδοσφαιρικών ομάδων, αφρικανοί μάνατζερ παικτών ιδιοκτήτες ακαδημιών, νεόπλουτοι ποδοσφαιριστές, πόρνες πολυτελείας, κατά προτίμηση Ρωσίδες, τα βασικά συστατικά μιας περιπέτειας που εκτυλίσσεται στα γήπεδα Καραϊσκάκη και Λεωφόρου. Μέχρις εδώ ο Κέρρ δίνει ένα ακόμη σφιχτοδεμένο αστυνομικό μυθιστόρημα, με ισορροπημένη τη δράση, την πλοκή, το μυστήριο και την περιγραφή των κεντρικών χαρακτήρων. Η προσέγγισή του στον χώρο των ποδοσφαιριστών, παραγόντων, προπονητών, οπαδικών και συλλογικών αντιπαλοτήτων, η περιγραφή των αγώνων και της ατμόσφαιρας, είναι πραγματικά επιτυχημένη. Η προσέγγιση του στη δυναμική των αποδυτηρίων, στην ψυχοσύνθεση των ημίθεων της μπάλας, που μετράνε κατά βάση τα πάντα με το κόστος του κινητού και του αυτοκινήτου, είναι ρεαλιστική και πειστική και τραβά την προσοχή και το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Η μετατροπή του προπονητή της ΛΣ σε ντετέκτιβ, ορμώμενος από την ανάγκη να απεμπλακεί η ομάδα από την ομηρία της στην Αθήνα, λόγω του θανάτου του βασικού  επιθετικού της του Ρώσου Μπεκίμ Ντεβελί, με τουρκικές ρίζες, είναι  πειστική και απολαυστική. Η περιγραφή του μυστηρίου, των αντιδράσεων και τελικά της λύσης του αλλά και της αποδόμησης των σχέσεων των κεντρικών ηρώων, του προπονητή, του προέδρου της ομάδας και των ποδοσφαιριστών και αντιπάλων, είναι εξίσου ρεαλιστική και σε κάποια σημεία απρόσμενη ή προβλέψιμη ανάλογα με το πόσο περιμένει κανείς ηθική σε ένα κόσμο κροίσων με συμφέροντα νόμιμα και παράνομα, εντός και εκτός γηπέδων.

Το πρόβλημα του βιβλίου είναι ο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ανθελληνισμός του Κέρρ. Από την αρχή περιγράφει πράγματα που ακόμη και αν υπάρχουν σε μικρό βαθμό,  δείχνει να τα εξετάζει κάτω από μεγεθυντικό φακό. Χούλιγκανς του Ολυμπιακού που εκτοξεύουν συνεχώς ρατσιστικά και Νεοναζιστικά συνθήματα. Η Ελλάδα στον αστερισμό της διαφθοράς, όλοι απεργούν και για ένα 20ευρο κάνουν τα πάντα, ιατροδικαστές, αστυνομικοί, μπάρμεν. Η Ελλάδα περιγράφεται σαν μια χώρα στα πρόθυρα της κατάρρευσης (εν μέρει αληθές), με το μόνο πράγμα που λειτουργεί να είναι η πορνεία και ενίοτε το ποδόσφαιρο. Η οικονομική κρίση είναι γεγονός που βιώνουμε χρόνια τώρα, όπως και η οικονομική ανισότητα, αλλά το να αποκαλείς του προσωπικό του Αστέρα Βουλιαγμένης τεμπέληδες, που ζουν για τα φιλοδωρήματα, προσβάλλει κάτι που έχουμε έστω και σε κρίση σε περίσσευμα. Αυτό είναι, ο επαγγελματισμός στα περισσότερα επαγγέλματα ακόμη και αν η αμοιβή δεν είναι η σωστή και απέχει πολύ από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές. Οι αναφορές στις κόντρες Ολυμπιακού-Παναθηναϊκού και η υποστήριξη των οπαδών του Παναθηναϊκού στην ΛΣ είναι σε κάποια σημεία γραφική, όπως και η περιγραφή της ελληνικής αστυνομίας σαν καφενείο με ελάχιστους επαγγελματίες και αδιάφθορους.

Αν θέλει να διαβάσει κάποιος μια καλογραμμένη αστυνομική ιστορία με θέμα το ποδόσφαιρο, το «Χέρι του Θεού» είναι μια  επιλογή που θα τον δικαιώσει. Μεστό, πρωτότυπο και δίχως ακρότητες στην υπόθεση, δίνει το έναυσμα για μια απολαυστική ανάγνωση μιας νέας κατηγορίας, αυτής του αθλητικού  αστυνομικού μυθιστορήματος.

Αν όμως τυγχάνει να είναι κανείς Έλληνας, θα διαβάσει μια ιστορία σε μια χώρα σε κρίση, που τα στραβά μεγεθύνονται σε βαθμό υπερθετικό και τα όποια καλά υποβαθμίζονται, κάνοντας κάποιες στιγμές την ανάγνωση ενοχλητική. Αν ξεπεράσει κανείς την πραγματικά προκατειλημμένη άποψη έστω και χάρη της ιστορίας του βιβλίου, του Κέρρ, θα απολαύσει τη δεύτερη περιπέτεια ενός ήρωα που φαίνεται ότι θα μας απασχολήσει και για τρίτο βιβλίο.

Electric Haze-"Get in line"

 Electric Haze-"Get in line"



Swedish did it again. ELectric Haze demonstrate their passion for modern electric hard rock. Led Zeppelin and Jimi Hendrix came together with Lenny Kravitz and HELLACOPTERS. The opener "Succuba" is a brainstormer, fast, rocking and furious while   "Cavern of pain" could be at LED ZEPPELIN IV. ELECTRIC HAZE are children of their time, mixing their Hard rock roots with some folk /alternative sensibility creating a fascinating hybrid of modern hard rock. That blinks an eye to the US but has its base on the riff age of the 70s, with some Australia spice at the guitars. Their biggest advantage is that they are multidimensional. On the contrary to the biggest part of Sdedish garage/punk revivalist scene, they have a more firm 70s hard rock approach and diversity.ACDC, LED ZEPPELIN, MAIDEN, METALLICA can be found in their sound as influences. 'Lest we forget '' is a metal song that screams NWOBHM while aiming for the 21st century rockers. 





A well dressed quartet that likes their heavy rock, groovy,melodic and heavy. "Get in line" is their first full-length attempt and I honestly believe if they have the endurance in these difficult times, they can deliver more and more . For friends of retro heavy rock with groove and attitude, check these guys out.


7,5

Sabotage- Sabotage

Sabotage- Sabotage




Hailing from France, Toulouse these French rockers are un product extraordinaire, a product that will keep your turntable busy for months.I say turntable because the band is in the genrer of the retro rock bands with elements from 70s rock, funk,soul, Rolling stones, AC/DC , Southern rock, BEATLES and their own brand . Great melodic retro rock songs with one of the best vocal deliveries of the genre, based on the great Hard rock voices of the late 70s  (Gillan, PLant, Rodgers) with a sense of absence,timeless and catchy. At some points I smell some 90s alternative melancholy infiltrated by the vintage aesthetic , a touch that diversifies the final result and takes SABOTAGE outside the classic rock pool. Songwriting of the highest calibre, will keep the listener occupied for the whole album as the tempo changes and the style alterations are the name of the game. Swing, groove and danceable rock tunes, the horns, keyboards add extra depth to the songs like "Wheel of fortune" or to put it in a more  polite way, they have the groove and the RnB/funk influences well blended to their roots , ballsy hard rock.



 From the french cousin of BLACK CROWES at "Catch that train" , the 80s influenced "King of the mountain" ( i even spot some DEEP PURPLE,HEAVY PETTIN influences), to the more 60s "Take me back", the alt 90s sibling at 'Give it a try', to the Southern laid back rock of "Sidekick" the music is the name of the game and SABOTAGE know how to play it good. An unexpected  but much welcome surprise from France, for those of us who don't want to scream along with GOJIRA, SABOTAGE is the real deal.


7,5

 

Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular