«Ready,steady,Go!Η υπέροχη άνοδος και η ιλιγγιώδης πτώση του Swinging London» – Shawn Levy (Κουκκίδα)

 

«Ready,steady,Go!Η υπέροχη άνοδος και η ιλιγγιώδης πτώση του Swinging London» – Shawn Levy (Κουκκίδα)

Η επανάσταση των 60s, στην Ευρώπη, είχε επίκεντρο το Λονδίνο. Πολύ περισσότερο από μια μουσική επανάσταση με αιχμή αρχικά τους BEATLES και στη συνέχεια και τους ROLLING STONES, ήταν μια πολιτιστική επανάσταση. Ο Levy συλλέγει και παρουσιάζει έναν τεράστιο όγκο στοιχείων, με άξονα αναφοράς εμβληματικές μορφές στον χώρο του κινηματογράφου, όπως ο Τέρενς Στάμπ, της φωτογραφίας Μπέιλι, της κομμωτικής Βιντάλ Σασούν, της μουσικής βιομηχανίας Μπράιαν Επστάιν,  της ραπτικής Μαίρη Κουάντ, για να αναφέρω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.


 

Το Λονδίνο, από μια γκρίζα πόλη, πρωτεύουσα μιας θνήσκουσας αυτοκρατορίας που βγαίνει από τα δελτία του πολέμου, μεταμορφώνεται σε μόλις ένα εξάμηνο στον ομφαλό της μοντέρνας τέχνης, της μόδας, της μουσικής. Η δεκαετία του 60, παίρνει τη σκυτάλη από τη Ρώμη και με τη συνδρομή έκπτωτων αριστοκρατών, Εβραίων μάνατζερ, μουσικών από τον Βορρά, ηθοποιών και φωτογράφων με κόκνει καταγωγή και προφορά και αλλάζει τον κόσμο. Δεν καταργήθηκαν οι συμβάσεις και δεν αμφισβητήθηκε τόσο το πολιτικό κατεστημένο, όσο οι ηθικές αξίες και η μόδα, που έγινε πλέον το κίνητρο για να καταργηθούν ταξικές διαφορές και να αποκτήσει πρόσβαση στο «μοντέρνο», το hip, ο καθημερινός άνθρωπος. Η αριστοκρατία της Μ.Βρετανίας μέσα από σειρά εμβληματικών χαρακτήρων ενσωματώνεται στα hipμαγαζιά του Λονδίνου, που δίνουν τον τόνο της νέας εποχής, της αναίμακτης επανάστασης και συναναστρέφεται, την νέα τάξη των δημιουργών- διασημοτήτων. Φωτογράφοι, σχεδιαστές ρούχων, ηθοποιοί, δίχως ταξικές περγαμηνές, αλλά με δημιουργική διάθεση και όραμα εκτός των πολιτιστικών στεγανών της μεταπολεμικής κοινωνίας της Βρετανίας, ισοπεδώνουν τους ταξικούς φραγμούς και με τη βοήθεια της μουσικής, της τηλεόρασης και της διαφήμισης, των νέων μέσων, αλλάζουν τον τρόπο που εκφράζεται, ντύνεται και σκέπτεται η νέα γενιά.

Ο Levy με μαεστρία μεταφέρεται από τον ένα τομέα στον άλλο, από το ένα άκρο στο άλλο. Από τους Beatles και την πρώιμη φάση του ποπ φαινόμενου, στο ψυχεδελικό Sgt Peppers και την αντίθεση τους , τους πιο σκληρούς και βρώμικους RollingStone(s), η Βρετανία αποκτά φωνή και διαμορφώνει την αισθητική της δεκαετίας. Στοιχεία για κάθε είδος, κινηματογράφο, φωτογραφία, μόντελινγκ, κομμωτική, σχεδιασμό ρούχων, μουσική, μουσική βιομηχανία, εστίαση παρουσιάζονται μέσα από την ζωή των επιλεγμένων αντιπροσώπων του είδους και μπλέκονται σε ένα πολύχρωμο κουβάρι, που αποκτά στα τέλη της δεκαετίας, με την βοήθεια των Η.Π.Α ψυχεδελικό χρώμα.

Η «διαφήμιση» του SwingingLondon στους Αμερικάνικους Times, θα σημάνει την αρχή του τέλους. Αυτό που ήταν ένα κίνημα αισθητικής, θα γίνει αξιοθέατο σε τουριστικούς οδηγούς, όπως το πανκ και το metal στις επόμενες δεκαετίες. Η πορεία των κεντρικών υποκινητών αυτής της αλλαγής, θα ολοκληρωθεί, με κάποιους να πεθαίνουν (πληρώνοντας το τίμημα της ελευθερίας και των καταχρήσεων), άλλους να συνεχίζουν εξελίσσοντας την τέχνη και τον εαυτό τους αλλά και την ίδια την κοινωνία να έχει αλλάξει. Οι Η.Π.Α έχουν ετοιμάσει την διάδοχη κατάσταση με το κίνημα του χιπισμού στην Καλιφόρνια. Το Λονδίνο, παύει να είναι η καρδιά των γεγονότων. Η επίδραση και η επιρροή τού, παραμένει, όπως και των κινημάτων που γεννήθηκαν εκεί, ενεργή μέχρι σήμερα. Ενσωματωμένη στην καθημερινή κουλτούρα, στην μουσική, το ντύσιμο, το χτένισμα. Όπως σωστά λέει ο Levy ο σπόρος όλων αυτών που είμαστε(όσοι δεν ονειρεύονται ταγάρια και ινδικές φούστες, με θέα το Μαξίμου και τα ζιβάγκο ως εξέλιξη) είναι το Swinging London.

Όμως το άλλο σημείο του βιβλίου, που αποκαθηλώνει απόψεις που ταλανίζουν τον κόσμο δίχως γνώση, είναι για την στάση των RollingStonesαπέναντι στο κατεστημένο, με την περιγραφή της δικής για τα όργια και τα ναρκωτικά, μετά τη σύλληψη τους στο σπίτι του Ρίτσαρντς στο Ρέντλαντς

Οι Stones δεν κρατάνε καμία αντιεξουσιαστική στάση, θεωρούν τους εαυτούς τους θύματα, μιας υπερβολικής δίωξης και συμπεριφέρονται με κοσμιότητα και φόβο απέναντι στην επικείμενη φυλάκιση. Η αμφισβήτηση και η σύγκρουση με το κατεστημένο θα έρθουν στην επόμενη δεκαετία. Στο Swingnig London πριν τα ψυχοτρόπα ναρκωτικά, ήρθε η αλλαγή στην εικόνα της δημοσιότητας, των δημόσιων προσώπων, ειδώλων, της τέχνης και της μόδας. Η αλλαγή στην νοοτροπία του καθημερινού νέου, που θα προετοίμαζε τα κινήματα της αμφισβήτησης και την σύγκρουση με το κατεστημένο της δεκαετίας του 70.Το Swinging London είναι ουσιαστικά η μητέρα της ποπ κουλτούρας όπως την βιώνουμε ως σήμερα και ακόμα περισσότερα. Είναι η μετάβαση από το ασπρόμαυρο φιλμ στο έγχρωμο, για την Ευρωπαϊκή νεολαία, είναι πολύ περισσότερο από το άθροισμα των επι μέρους μονάδων, είναι κάτι που ο Levy περιγράφει ζωντανά, εμπεριστατωμένα και κάνοντας μας κοινωνούς μιας εποχής, που ο απόηχος δεν θα κοπάσει εύκολα,  60 χρόνια μετά. Την καλή ροή ανάγνωσης βοηθά η πολύ καλή μετάφραση του Αλέξη Καλοφωλιά.

Ακούγεται με υπόκρουση Beatles, Rolling Stones

Blackberry smoke - "You hear Georgia"


 

Blackberry smoke - "You hear Georgia"

 



Southern rock kings, SKYNYRD are simply GODS, are back with their new album and surprisingly they reinvent themselves. The opener "Live it down' is a straight forward rocker with the honky tonl overtones we love at BS. I guess ALLMAN, SKYNYRD ,BLACK CROWES can retire without concerns on their legacy. The jam part of "Live it down' is coming straight from the "Live at Fillmore East" while the harmonies are BS and in comparison BLACK CROWES. But BS have already evolved the honky tonk parts , the Tom Petty influences, classic rock, jam rock have made them a Southern beast that lives beyond and above tradition. "You hear Georgia" is their own tribute to SKYNYRD but at the same time is another BS classic.
 
The album is filled  with songs that stretches the band's sound and as always are emotional and far from the twelve bar ballroom boogie. "Lonesome for a livin" with the participation of another great artist Jamey Johnson is an emotional steamroller. At "all rise again" Warren Haynesjoint forces with Atlanta's best Southern band and gives a kick in the ass to stand up and live our lives in the virus depressed days."Hey Delilah" is a great Southern BS song, in the vein of GEORGIA SATELLITES , a party love song with great bass lines and some honky tonk piano to get you to the dance floor. The album is a musical dynamite with songs like "Old enough to know", "Morning side" and comes to the closure with the great Neil Young inspired , old timer in "Scarecrow". 
 



 
 
BS have been looking all over for inspiration, rock, country, honky tonk, but today they come wht their own distinctive sound, the one and only voice of Charlie Starr and the guitar work that is such a vital part of their sound with the Allman Bros footprint all over it. This is Southern rock for the 21st century and although i may not ever been able to see them on stage, i raise my glass from the South of Europe to the SKYNYRD of my generation and have a drink on them...
 
 
8

Travis Tritt- "Set in stone'

 

Travis Tritt- "Set in stone'

 

Southern rock meets country at the face of Travis Tritt. Dave Cobb is the man who helped Tritt return in a way similar to artists like Chris Stapleton, getting the Southerner out of him along the soft spot for soul music, gospels and melody.The popularity of country meets the edge of Southern rock and from the opener "Stand our ground' the arenas ask to singalong the roaming Southern guitars and the honky tonk piano.The same title song is another example of outlaw country about the legacy of the older generations against the odds and the mainstream, in a mid tempo, stripped down emotional song, with Tritt's voice giving the chills to the listener."'Smoke in a bar' is a slap at the face of political correctness and the neo fascism regime they try to enforce.' Ghost town nation' is a great country song in the way SKYNYRD would wrote and perform it."They don't make them like that no more" is a honky tonk barnstormer. 
 
 

More laid back the 'Southern man" and "Better off dead' show the 'sensitive' side of Tritt and his love for the old good traditions of the South, honesty, openness and solidarity, exactly what movements like Me2 and BLM are against, as thir based on hate and discrimination, instead of justice and education. "Open line" and "Ain't who i was' brings out the more straightforward country self of Tritt and are good companions for nights soaked in whiskey. The album is closing with "Way down in Georgia" and the harmonica brings the sweet smell of South at the surface. Travis Tritt combined tradition and contemporary Southern rock in an excellent album, easy listening as is easy drinking a fine Southern bourbon. For those who know about good music only.
 
 
8

Ricky Warwick- "When life was hard and fast"

 

Ricky Warwick- "When life was hard and fast"



Ricky Warwick likes his personal works more in the vein of a punk THIN LIZZY , then a sidekick of ALMIGHTY. At "When life was hard' he starts with a groovy opener, the same title song and goes to a different kind of poison at "You don't love me" a modern day breakdown song that echoes GODFATHERS and MOTORHEAD (Another perfect day era0 at the same song. But along with his partner in crime from BLACK STAR RIDERS Robbie Crane (bass) and Xavier Muriel (ex BUCKCHERRY) (drums), he has a few more surprises under his sleeve.  "Id rather be hit' is his idea of an FM song and trust me it is a great one. RW sour voice let love, frustration and passion released all in once at the same song and although he keep the things simple, the music and the voice are aiming straight to the heart with some good old punk rock n roll guitar solo bringing your defenses down. 
 
Ricky has a great punk background and bands like SOCIAL DISTORTION and STIFF LITTLE FINGERS are hiding among the melodies of the songs crying out to be heard at some smok bar. or a small club stage. "Gunslinger" is a straight to your face , rock n roll attack, a blazing bass line and some heavy rhythm guitars , like a wrecking ball going for some old buildings in the heart of downtown New York, with no mercy, just sheer power. 'Never corner a rat' goes in the same vein, in your face rock n roll. 'Time don't seem to matter" is what we love in Warwick, his sensitive side under the tattoos and the bad boy attitude, a heart of gold as Neil Young used to sing. It is also a duet with his daughter Pepper. The album has some well known musicians as guests  including Andy Taylor (Duran Duran & Power Station) Luke Morley (Thunder), Joe Elliott (Def Leppard), Dizzy Reed (Guns n Roses). But has most and above all, a true rock n roll hero at his best form, on his own with no bands limitations. The THIN LIZZY esque "Fighting heart" is a reminder why Ricky got the job at the last version of THIN LIZZY and why Ireland is home of the singers who sing from the heart. "I dont feel at home' has the innocence of RAMONES , 'Clown of misery" is Ricky and his acoustic guitar at the closest you can see him at an acoustic,stripped down show, as the internet ones he gives the last few months. The closer "You re my rock n roll" has the ALMIGHTY attitude, dirty street ,punk rock n roll. 
 

 
 
The album has a second bonus cd, of covers, who you could really enjoy,especially if you re in to Ricky's voice and approach.Britney Spears, Eddie Cochran , BOTTLE ROCKETS, Elvis and IRON MAIDEN (Dianno era) are among the artists he covers and their mostly stripped down covers works perfectly for his voice and attitude.

8

Song of the week Miley Cyrus feat. WATT, Elton John, Yo-Yo Ma, Robert Trujillo, Chad Smith – “Nothing Else Matters”

 Song of the week


Miley Cyrus feat. WATT, Elton John, Yo-Yo Ma, Robert Trujillo, Chad Smith – “Nothing Else Matters”


Pre-Order / Pre-Save / Pre-Add The Metallica Blacklist here: https://smarturl.it/MetallicaBlacklist 

Video by Hidden Road 

All profits from this song go to Metallica’s All Within My Hands Foundation and Miley Cyrus’s Happy Hippie Foundation

Ξαφνικός Θάνατος- Φίλιπ Κερρ (Κέδρος)

 

Ξαφνικός Θάνατος- Φίλιπ Κερρ (Κέδρος)

 

 Η πρώτη εμφάνιση του προπονητή ντετέκτιβ Σκοτ Μάνσον στην λογοτεχνία, γίνεται με επιτυχία στον «Ξαφνικό θάνατο». Η σκιαγράφηση του πρώην ποδοσφαιριστή, νυν προπονητή, με τις πανεπιστημιακές σπουδές, την εξασφαλισμένη οικονομικά  από την οικογενειακή αθλητική επιχείρηση ζωή και το παρελθόν της άδικης φυλάκισης για βιασμό, γίνεται με μαεστρία. Ο Κερρ, γνώστης του ποδοσφαιρικού γίγνεσθαι, θίγει με εξυπνάδα και λεπτότητα, αρκετά «καυτά» θέματα στον κόσμο του σύγχρονου επαγγελματικού ποδοσφαίρου.

 


 

Η Λόντον Σίτι, μια ομάδα που ιδιοκτήτης είναι ένας Ρώσος κροίσος, με αμφίβολη ηθική και πολύ χρήμα. Είναι μια ζωντανή περιγραφή των ομάδων της Πρέμιερ Λιγκ, με όλο το «χρυσό» παρασκήνιο πίσω της. Η ζωή στις προπονήσεις και η προετοιμασία πριν τους αγώνες, περιγράφεται με έντονα χρώματα, πειστικότητα και ιδιαίτερα ευαίσθητη και ρεαλιστική απόδοση στην περιγραφή των ακριβοπληρωμένων ποδοσφαιριστών. Μικρά παιδιά, με μεγάλους μισθούς και κακούς ως επί το πλείστον τρόπους, που ο εγωισμός τους είναι αντιστρόφως ανάλογος με το μορφωτικό επίπεδο τους. Ο Πορτογάλος προπονητής Ζοάο Ζάρκο, με στοιχεία Μουρίνιο, θα βρεθεί δολοφονημένος και ο Μάνσον που θα αναλάβει προσωρινά τη θέση του, θα έχει να ανακαλύψει αν οι απειλές εις βάρος του είχαν αποστολέα, οπαδούς των αντιπάλων, ανταγωνιστές Ρώσους του ιδιοκτήτη της ομάδας ή Άραβες του Κατάρ κατά του οποίου είχε εκφρασθεί ο νεκρός προπονητής για θέματα ισότητας φύλων εν όψει του επερχόμενου Παγκοσμίου Κυπέλλου εκεί.

Η ιστορία θα έχει μια ακόμη ηρωίδα, μια αστυνομικό ντετέκτιβ, που θα συμπαθήσει τον Μάνσον, ο οποίος σε κάθε ευκαιρία δεν θα χάσει την δυνατότητα να συγκρουστεί με την μητροπολιτική αστυνομία του Λονδίνου.

Η επιθυμία του να βρεθεί ο δολοφόνος του φίλου και μέντορα του Ζάρκο, θα τον οδηγήσει σε έρευνα του φόνου, αναλύσεις στοιχείων, θεωριών αλλά και αναθεώρηση της σχέσης του με τους παίκτες και τον ιδιοκτήτη. Μαζί με την έρευνα θα έχει να τρέξει έναν ημιτελικό λιγκ καπ με την Γουεστ Χαμ και τα συναισθήματα θα μεταβάλλονται από στιγμή σε στιγμή, στοιχείο με το στοιχείο. Ο Κερρ, γνώστης του ποδοσφαιρικού συστήματος και των αγώνων, μεταδίδει πιστά την ένταση και το πάθος, την απογοήτευση όταν είσαι πίσω στο σκορ, την αδρεναλίνη που ανεβαίνει με την επιτυχία του τέρματος, την μετάβαση από την κόλαση στον παράδεισο με την αλλαγή του αποτελέσματος υπέρ σου, σε μια πολύ ωραία περιγραφή του αγώνα με την Γουέστ Χαμ, από την ομιλία στα αποδυτήρια, εως τη στιγμή του τελευταίου σφυρίγματος.

Η έρευνα  και η ανακάλυψη του δολοφόνου, δεν θα έρθει μέσα από περίπλοκες αναλύσεις και ευρήματα που χρήζουν ικανοτήτων αναλυτών μυστικών υπηρεσιών. Η μαγεία του Κερρ, είναι οτι συμπληρώνει τις τελείες για να σχηματίσει το πορτραίτο του δολοφόνου, μέσα από μικρά στοιχεία, αληθοφανή, που εν μέρει βλέπει και ο αναγνώστης και δεν προχωρά σε ανατροπές εξόφθαλμες και τραβηγμένες. Ο Μάνσον δεν είναι ένας υπερ ήρωας αναλυτής, αλλά ένας ερασιτέχνης ντετέκτιβ, που διαθέτει οξύνοια, παρατηρητικότητα, υπομονή και βέβαια λίγη τύχη. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο δολοφόνος αποδεικνύεται, ίσως πιο πεζός από ο,τι υποθέσαμε στην αρχή, αλλά δίνει ένα μεγαλύτερο τόνο ρεαλισμού, όταν αποκαλύπτεται η ταυτότητα του και οι συνθήκες του θανάτου του Ζάρκο.

Η πρώτη προσπάθεια του Κερρ, να εισαγάγει έναν νέο ήρωα στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας κρίνεται πετυχημένη. Ιδιαίτερα γιατί σκιαγραφεί τον περιβάλλοντα χώρο με ακρίβεια, γλαφυρότητα και κρατά το ενδιαφέρον του άνδρα αναγνώστη, εστιασμένο οχι μόνο στην ανακάλυψη του δολοφόνου, αλλά  την γενικότερη πλοκή. Λιτό, γρήγορο, καλογραμμένο και αληθοφανές, θα σας χαρίσει μερικές ώρες ευχάριστης ανάγνωσης, ακόμη πιο απολαυστικής αν είστε φίλος του ποδοσφαίρου.

Billy Gibbons- 'Hardware"

 

Billy Gibbons- 'Hardware"

 

For the third time, as a solo artist Billy Gibbons. ZZ TOP axe man, lay down some serious blues, hard rockin stuff, in the vein of the early ZZ TOP work. The opener "My lucky card" has a touch of 'Tush" at the riff department. His third solo work is somewhere between the more funny oriented first and the blues driven second. He infuses some "Eliminator" elements in songs like "S-G-L-M-B-B-R"  and 'More, more,more" or the fun, tex mex element at the cover of 'Hey baby,Que paso" (Texas Tornado), "Shakin bones" with Larkin Poe and 'West Coast Junkie". Then you have 'I was a highway" is the stand out track of the album. A song for fans of pure Texas blues rock, with some hard rock elements and the Rio Grande tradition, Gibbons with the help of Matt Sorum (drums), Austin Hanks (guitars) delivers the goods. 
 

 
 
An album full of variety, from the rockin "Shes on fire", the more bluesy 'Vagabond man"with the discreet organ fill and the desert/stoner "Desert high", Gibbons make everything seems in the right order and sonically creates a mosaic where every piece brings its own color and shape. Being far out of the box he introduces us to a rock album equally traditional as modern , where his guitar licks and vocal lines create an atmospheric and teasing result. Until the next ZZ TOP album this is more than an adequate substitute.

8

Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή)

  Moby- Porcelain: Μια αυτοβιογραφία (Ροπή) Οι μ...

Δημοφιλή/ Popular